Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: MR00DU40-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
23.08.2021 - 29.08.2021
Ajoitus
30.08.2021 - 17.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Hanna Pajari-Seppänen
- Kirsi Kuusisto
Vastuuopettaja
Kirsi Kuusisto
Ryhmät
-
MRMI21SPMatkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
Tavoitteet
Osaat tunnistaa asiakaskäyttäytymisen perusteita ja muutoksia.
Osaat tunnistaa kuluttajatrendien vaikutuksia alalla.
Osaat hahmottaa asiakasymmärryksen merkityksen matkailu- ja ravitsemisalan liiketoiminnassa.
Sisältö
Mitkä tekijät vaikuttavat asiakkaan käyttäytymiseen ja sen muutoksiin?
Mitkä ovat kuluttajatrendien vaikutukset alalla?
Mitä ovat asiakasprosessit ja asiakaskokemukset ja mikä niiden merkitys on asiakkuuksissa?
Miten asiakasymmärrystä voi hyödyntää liiketoiminnassa ja arvontuotannon perustana?
Opiskelumateriaali
Materiaalina toimii Learn alustalla oleva materiaali sekä muu itsenäisesti hankittu materiaali, joka tukee oppimistehtävien suorittamista.
Yksilölliset oppimisväylät
Lukujärjestyspohjainen toteutus:
Opintojaksoon sisältyy oppitunteja keskeisistä sisältöteemoista: kuluttajakäyttäytymisen perusteet, ostopäätösprosessi, asiakaskokemus sekä matkailu- ja ravitsemisalan kuluttajatyyppejä ja kuluttajatrendejä.
Opintojakso arvioidaan tehtävien perusteella. Tehtäviä on kolme, joista yksi ryhmässä toteutettava tehtävä. Tehtävät tulevat olemaan yksilö- ja ryhmätyön raportointeja sekä luetun ja koetun pohjalta keskustelua ja kommentointia keskustelualueella ja oppitunneilla.
Nopeutettu toteutustapa:
Keskustele toteutustavasta opintojakson opettajan kanssa opintojakson alussa.
Työelämään integroitu toteutustapa:
Jos työskentelet alan yrityksessä tai muussa organisaatiossa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi joko kokonaan tai osittain. Tällöin ole yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovi opinnollistamisesta. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Tentit ja muut määräajat
Lukujärjestyksen mukaiset oppitunnit. Opintojakson tehtävät tulee palauttaa niille annettujen määräaikojen puitteissa
Opiskelijan työmäärä
135 h, joista oppitunnit 36 h ja tehtävien tekeminen 99 h
Lisätietoja opiskelijoille
Lähiopetus
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tapahtuu tehtävien avulla. Tehtävät tulevat olemaan yksilö- ja ryhmätyön raportointeja sekä luetun ja koetun pohjalta keskustelua ja kommentointia keskustelualueilla ja oppitunneilla.
Opiskelija osaa
käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti