Siirry suoraan sisältöön

Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00DU40-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

23.08.2021 - 29.08.2021

Ajoitus

30.08.2021 - 17.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 30

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Hanna Pajari-Seppänen
  • Kirsi Kuusisto

Vastuuopettaja

Kirsi Kuusisto

Ryhmät

  • MRMI21SP
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus

Tavoitteet

Osaat tunnistaa asiakaskäyttäytymisen perusteita ja muutoksia.
Osaat tunnistaa kuluttajatrendien vaikutuksia alalla.
Osaat hahmottaa asiakasymmärryksen merkityksen matkailu- ja ravitsemisalan liiketoiminnassa.

Sisältö

Mitkä tekijät vaikuttavat asiakkaan käyttäytymiseen ja sen muutoksiin?
Mitkä ovat kuluttajatrendien vaikutukset alalla?
Mitä ovat asiakasprosessit ja asiakaskokemukset ja mikä niiden merkitys on asiakkuuksissa?
Miten asiakasymmärrystä voi hyödyntää liiketoiminnassa ja arvontuotannon perustana?

Opiskelumateriaali

Materiaalina toimii Learn alustalla oleva materiaali sekä muu itsenäisesti hankittu materiaali, joka tukee oppimistehtävien suorittamista.

Yksilölliset oppimisväylät

Lukujärjestyspohjainen toteutus:
Opintojaksoon sisältyy oppitunteja keskeisistä sisältöteemoista: kuluttajakäyttäytymisen perusteet, ostopäätösprosessi, asiakaskokemus sekä matkailu- ja ravitsemisalan kuluttajatyyppejä ja kuluttajatrendejä.
Opintojakso arvioidaan tehtävien perusteella. Tehtäviä on kolme, joista yksi ryhmässä toteutettava tehtävä. Tehtävät tulevat olemaan yksilö- ja ryhmätyön raportointeja sekä luetun ja koetun pohjalta keskustelua ja kommentointia keskustelualueella ja oppitunneilla.

Nopeutettu toteutustapa:
Keskustele toteutustavasta opintojakson opettajan kanssa opintojakson alussa.

Työelämään integroitu toteutustapa:
Jos työskentelet alan yrityksessä tai muussa organisaatiossa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi joko kokonaan tai osittain. Tällöin ole yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovi opinnollistamisesta. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

Tentit ja muut määräajat

Lukujärjestyksen mukaiset oppitunnit. Opintojakson tehtävät tulee palauttaa niille annettujen määräaikojen puitteissa

Opiskelijan työmäärä

135 h, joista oppitunnit 36 h ja tehtävien tekeminen 99 h

Lisätietoja opiskelijoille

Lähiopetus

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tapahtuu tehtävien avulla. Tehtävät tulevat olemaan yksilö- ja ryhmätyön raportointeja sekä luetun ja koetun pohjalta keskustelua ja kommentointia keskustelualueilla ja oppitunneilla.

Opiskelija osaa

käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä

etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä

hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia

toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa

käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti

perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti