Muodonanto (5 op)
Toteutuksen tunnus: MU00DT21-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2020 - 04.09.2020
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 25
Koulutus
- Biotuotemuotoilun koulutus
- Muodin ja puvustuksen koulutus
- Sisustusarkkitehtuurin ja kalustesuunnittelun koulutus
Opettaja
- Elsa Hulkkonen
Vastuuopettaja
Elsa Hulkkonen
Ryhmät
-
BTMKV20KPBiotuotemuotoilun koulutus, päivätoteutus
Tavoitteet
- osaat havainnoida ja analysoida kolmiulotteisuutta
- ymmärrät kolmiulotteisen sommittelun tärkeimpiä käsitteitä
- ymmärrät ihmisen vartalon rakenteen ja toiminnan plastisen sommittelun näkökulmasta (kuvanveisto)
- hallitset perusteet tavallisimpien plastisen sommittelun materiaalien käytöstä (kuten savi ja kipsi)
- osaa soveltaa kolmiulotteisen sommittelun periaatteita oman alan suunnittelutehtävissä
Sisältö
Kuinka hahmottaa kolmiulotteista maailmaa?
Kolmiulotteisen sommittelun perusperiaatteet?
Mistä materiaaleista ja millä tekniikoilla kannattaa tutkia kolmiulotteisia muotoja?
Miten muovaan kiinnostavia ja jännitteisiä muotoja?
Kuinka voin hyödyntää saavuttamaani taiteellista ymmärrystä ammatissani?
Ammattialaan sovelletut harjoitustyöt, jotka yhdistävät Taiteen ja muotoilun historian, Kuvataiteen sekä Muodonanto-opintojaksojen opintoja. sekä Muodonanto-opintojaksojen opintoja.
Yksilölliset oppimisväylät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.
Opiskelijan työmäärä
5 op on 135h, josta kontaktiopetuksen osuus on 70h ja itsenäisen työn osuus 65h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävän arviointi