Siirry suoraan sisältöön

Muodonanto (5 op)

Toteutuksen tunnus: MU00DT21-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2020 - 04.09.2020

Ajoitus

01.08.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 25

Koulutus

  • Biotuotemuotoilun koulutus
  • Muodin ja puvustuksen koulutus
  • Sisustusarkkitehtuurin ja kalustesuunnittelun koulutus

Opettaja

  • Elsa Hulkkonen

Vastuuopettaja

Elsa Hulkkonen

Ryhmät

  • BTMKV20KP
    Biotuotemuotoilun koulutus, päivätoteutus

Tavoitteet

- osaat havainnoida ja analysoida kolmiulotteisuutta
- ymmärrät kolmiulotteisen sommittelun tärkeimpiä käsitteitä
- ymmärrät ihmisen vartalon rakenteen ja toiminnan plastisen sommittelun näkökulmasta (kuvanveisto)
- hallitset perusteet tavallisimpien plastisen sommittelun materiaalien käytöstä (kuten savi ja kipsi)
- osaa soveltaa kolmiulotteisen sommittelun periaatteita oman alan suunnittelutehtävissä

Sisältö

Kuinka hahmottaa kolmiulotteista maailmaa?
Kolmiulotteisen sommittelun perusperiaatteet?
Mistä materiaaleista ja millä tekniikoilla kannattaa tutkia kolmiulotteisia muotoja?
Miten muovaan kiinnostavia ja jännitteisiä muotoja?
Kuinka voin hyödyntää saavuttamaani taiteellista ymmärrystä ammatissani?

Ammattialaan sovelletut harjoitustyöt, jotka yhdistävät Taiteen ja muotoilun historian, Kuvataiteen sekä Muodonanto-opintojaksojen opintoja. sekä Muodonanto-opintojaksojen opintoja.

Yksilölliset oppimisväylät

Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.

Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.

Opiskelijan työmäärä

5 op on 135h, josta kontaktiopetuksen osuus on 70h ja itsenäisen työn osuus 65h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävän arviointi