Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: MY00CY20-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.01.2019 - 14.01.2019
Ajoitus
28.01.2019 - 26.05.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Myynnin ja markkinoinnin koulutus
Opettaja
- Mari Maunula
- Johanna Harju
Vastuuopettaja
Mari Maunula
Ryhmät
-
MYKV18KMMyynti ja markkinointi, monimuoto
Tavoitteet
Osaat analysoida, arvioida ja kehittää asiakkuuksia ottaen huomioon asiakaskannattavuuden
Osaat työskennellä myyntiorganisaation jäsenenä ja edistää tiimin tavoitteellista toimintaa
Osaat suunnitella ja ohjata myyntitoimintoja ja seurata myynnin tuloksellisuutta
Sisältö
Miten toiminta- ja kilpailuympäristö vaikuttaa asiakkuuksien johtamiseen?
Mitä tarkoittaa avainasiakkuuksien johtaminen (Key Account Management, KAM) ja mitä hyötyä se tuottaa sekä yritykselle että asiakkaalle?
Miten avainasiakkuuksia käytännössä hoidetaan?
Miten B2B-myyntiprosessissa tuotetaan arvoa?
Miten yrityksen myyntitoimintaa johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja seurataan)?
Miten myynnin tuloksellisuutta mitataan ja seurataan?
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op