Siirry suoraan sisältöön

Pelimoottoriohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: TI00CW67-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.12.2019 - 10.01.2020

Ajoitus

01.01.2020 - 26.04.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Teemu Saarelainen

Vastuuopettaja

Teemu Saarelainen

Ryhmät

  • TIKT17SPPELI
    TIKT17SPPELI

Tavoitteet

Osaat käyttää suosituimpia pelimoottoreita yksinkertaisen pelin toteuttamiseen jotakin ohjelmointikieltä käyttäen.
Osaat luoda omia ohjelmallisia komponentteja sekä objekteja pelimoottoreihin.
Osaat ottaa pelisuunnittelijoiden tarpeet huomioon ohjelmakomponenttien luonnissa pelimoottoriin.
Osaat käyttää oliosuunnittelua hyödyksi järkevän ohjelmistokokonaisuuden rakentamiseen pelimoottoriin.

Sisältö

Mitkä ovat tämän hetken suosituimmat pelimoottorit ja kuinka niitä käytetään?
Mitä ohjelmallisia perusominaisuuksia pelimoottoreista löytyy?
Miten luodaan olio-ohjelmoinnin periaatteita noudattavia järkeviä rakenteita pelimoottoreihin?
Mitä asioita on otettava huomioon luotaessa omia ohjelmakomponentteja pelimoottoriin?
Kuinka toteutetaan yksinkertainen peli käyttäen jotakin pelimoottoria?

Opiskelijan työmäärä

135h, josta lähiopetusta 13 x 4h

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Ohjelmointi
Ohjelmointi 2
Tietokannat
Johdatus pelimoottoreihin
Pelisuunnittelu