C#-ohjelmoinnin perusteetLaajuus (5 op)
Tunnus: AV00ET23
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuasi sinä osaat ohjelmoinnin ja C#-ohjelmointikielen perusteet, sekä pystyt laatimaan yksinkertaisia konsolisovelluksia C#-ohjelmointikielen avulla. Opintojakson suoritettuasi sinulla on myös riittävät ohjelmointivalmiudet jatkossa tapahtuvaan peliohjelmoinnin opiskeluun erityisesti Unity-pelimoottorilla, mutta soveltaen myös muilla pelimoottoreilla.
Sisältö
• Ohjelmointiympäristön asennus
• Ohjelmointiympäristöön tutustuminen
• Ohjelmoinnin perusidea ja C#-konsolisovelluksen rakenne
• Muuttujat ja kommunikointi käyttäjän kanssa
• Ohjelman ohjausrakenteet
• Olio-ohjelmoinnin perusteet C#-ohjelmointikielellä
• Virheiden jäljitys ja muita ohjelmoinnin erityispiirteitä.
Esitietovaatimukset
Tietokoneen käytön perusvalmiudet.
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 30.03.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin AMK ja täydennyskoulutus
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 10
Koulutus
- Avoin ammattikorkeakoulu
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Jukka Selin
Vastuuopettaja
Jukka Selin
Ryhmät
-
VV2023-2024Valinnaiset opinnot 2023-2024
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuasi sinä osaat ohjelmoinnin ja C#-ohjelmointikielen perusteet, sekä pystyt laatimaan yksinkertaisia konsolisovelluksia C#-ohjelmointikielen avulla. Opintojakson suoritettuasi sinulla on myös riittävät ohjelmointivalmiudet jatkossa tapahtuvaan peliohjelmoinnin opiskeluun erityisesti Unity-pelimoottorilla, mutta soveltaen myös muilla pelimoottoreilla.
Sisältö
• Ohjelmointiympäristön asennus
• Ohjelmointiympäristöön tutustuminen
• Ohjelmoinnin perusidea ja C#-konsolisovelluksen rakenne
• Muuttujat ja kommunikointi käyttäjän kanssa
• Ohjelman ohjausrakenteet
• Olio-ohjelmoinnin perusteet C#-ohjelmointikielellä
• Virheiden jäljitys ja muita ohjelmoinnin erityispiirteitä.
Opiskelumateriaali
Opintojako perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin. Ulkopuolista materiaalia ei välttämättä tarvita.
Yksilölliset oppimisväylät
• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei
Tentit ja muut määräajat
• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
Opiskelijan työmäärä
5 opintopistettä vastaa n. 135 tuntia opiskelijan työtä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on tajolla:
Avoimen AMKin opiskelijoille 200 paikkaa
CampusOnlineopskelijoille 50 paikkaa
Tutkinto-opiskelijoille 10 paikkaa
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
• Opintojakson suoritus perustuu hyväksytysti tehtyihin ohjelmointitehtäviin, joita opiskelija voi tehdä ja palauttaa
täysin omaan tahtiinsa. Ohjelmointitehtävät on jaettu kolmeen kokonaisuuteen, joista jokainen kokonaisuus
sisältää 3 pientä ohjelmointitehtävää.
• Opintojako on suoritettu, kun kaikki vaaditut tehtävät on hyväksytysti palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä tenttiä.
Esitietovaatimukset
Tietokoneen käytön perusvalmiudet.
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
16.01.2023 - 30.03.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin AMK ja täydennyskoulutus
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 10
Koulutus
- Avoin ammattikorkeakoulu
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Jukka Selin
Vastuuopettaja
Jukka Selin
Ryhmät
-
VV2022-2023Valinnaiset opinnot 2022-2023
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuasi sinä osaat ohjelmoinnin ja C#-ohjelmointikielen perusteet, sekä pystyt laatimaan yksinkertaisia konsolisovelluksia C#-ohjelmointikielen avulla. Opintojakson suoritettuasi sinulla on myös riittävät ohjelmointivalmiudet jatkossa tapahtuvaan peliohjelmoinnin opiskeluun erityisesti Unity-pelimoottorilla, mutta soveltaen myös muilla pelimoottoreilla.
Sisältö
• Ohjelmointiympäristön asennus
• Ohjelmointiympäristöön tutustuminen
• Ohjelmoinnin perusidea ja C#-konsolisovelluksen rakenne
• Muuttujat ja kommunikointi käyttäjän kanssa
• Ohjelman ohjausrakenteet
• Olio-ohjelmoinnin perusteet C#-ohjelmointikielellä
• Virheiden jäljitys ja muita ohjelmoinnin erityispiirteitä.
Opiskelumateriaali
Opintojako perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin. Ulkopuolista materiaalia ei välttämättä tarvita.
Yksilölliset oppimisväylät
• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei
Tentit ja muut määräajat
• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
Opiskelijan työmäärä
5 opintopistettä vastaa n. 135 tuntia opiskelijan työtä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on tajolla:
Avoimen AMKin opiskelijoille 200 paikkaa
CampusOnlineopskelijoille 50 paikkaa
Tutkinto-opiskelijoille 10 paikkaa
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
• Opintojakson suoritus perustuu hyväksytysti tehtyihin ohjelmointitehtäviin, joita opiskelija voi tehdä ja palauttaa
täysin omaan tahtiinsa. Ohjelmointitehtävät on jaettu kolmeen kokonaisuuteen, joista jokainen kokonaisuus
sisältää 3 pientä ohjelmointitehtävää.
• Opintojako on suoritettu, kun kaikki vaaditut tehtävät on hyväksytysti palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä tenttiä.
Esitietovaatimukset
Tietokoneen käytön perusvalmiudet.