Siirry suoraan sisältöön

MarkkinatutkimusLaajuus (5 op)

Tunnus: IB00FM75

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Osaat toteutta markkinatutkimusta tunnistaaksesi tuote-/palvelumahdollisuudet ja arvioidaksesi kuluttajien kysyntää.

Osaat analysoida asiakastietoja ja markkinatrendejä ymmärtääksesi kuluttajien käyttäytymistä ja odotuksia.

Osaat toimia yhteistyössä monitieteisten projektitiimien kanssa tuote-/palvelukonseptin kehittämiseksi sidosryhmien vaatimukset huomioon ottaen.

Pystyt kehittämään ja toteuttamaan asiakassitoutumis- ja markkinointistrategian, joka edistää tuotetta/palvelua kohdeasiakkaille.

Osaat esitellä tulokset monipuolisesti ja havainnollistavasti ja ehdottaa kehittämisideoita komissaarille.

Sisältö

Kuinka toteutetaan markkinatutkimusta ja arvioidaan kulutuskysyntää?
Miten analysoidaan asiakastietoja ja trendejä ymmärtääkseen kuluttajien käyttäytymistä ja odotuksia?
Mitä haasteita on työskennellä poikkitieteellisissä projekteissa tuote-/palvelukonseptin kehittämiseksi?
Kuinka kehittää ja toteuttaa kohdeasiakkaaseen keskittyvää markkinointistrategiaa?
Mitkä ovat eri sidosryhmien odotukset ja miten ne tunnistetaan?