Siirry suoraan sisältöön

Proseduraalinen pelikehitysLaajuus (5 op)

Tunnus: GD00FN99

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti

Osaamistavoitteet

Mikä on proseduraalinen sisällönluonti (PCG) ja mitkä ovat sen hyödyt?
Miten automatisoidaan prosesseja proseduraalisien tekniikoiden avulla?
Miten käyttää proseduraalisia menetelmiä dynaamisen ja skaalautuvan pelisisällön luomisessa?
Mitä metodeja voidaan käyttää pelikehityksen optimoimiseen?
Miten pelin uudelleenpeluuarvoa voidaan parantaa proseduraalisen sisällöntuotannon avulla?
Miten luoda omia työkaluja eri käyttötarkoituksiin?
Mitä ovat yleiset työtavat proseduraalisten tehosteiden ja työkalujen luomisessa?

Sisältö

Tutkit proseduraalisia sisällönluontitekniikoita peleille, kuten 3D-mallinnus, dynaamiset simulaatiot ja skriptit.
Opit luomaan proseduraalisia maastoja, tekstuureja ja objekteja.
Tutkit, miten luodaan proseduraalisia visuaalisia tehosteita peleissä.
Opit node-perustaisen työnkulun.
Ymmärrät, miten integroida proseduraalisia elementtejä pelimoottoreihin.