PelimoottoriohjelmointiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: PO00FO97
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaat ohjelmointikieliä, kuten C++, Python tai C#.
Ymmärrät 3D-grafiikkaa, mukaan lukien 3D-mallinnus, valaistus, tekstuurointi ja animaatio.
Ymmärrät, kuinka käyttää simuloitua fysiikkaa pelissä liikkeen, törmäysten ja painovoiman osalta.
Pystyt testaamaan ja virheenkorjaamaan koodia tehokkaasti.
Ymmärrät, kuinka optimoida pelin suorituskykyä ja tehokkuutta..
Sisältö
Millä ohjelmointikiellillä pelimoottoreita rakennetaan tai muokataan?
Mitä 3D-grafiikka on ja kuinka 3D-mallinnus, valaistus, teksturointi ja animaatio toteutetaan?
Miten simuloitua fysiikkaa käytetään peleissä liikkeen, törmäysten ja painovoiman simulointiin?
Miten koodia testataan ja debugataan tehokkaasti?
Kuinka pelin suorituskykyä ja tehokkuutta optimoidaan?
Miten soveltaa opittuja taitoja käytännön peliprojektissa tai pelimoottorin kehittämisessä?
Arviointi
Opiskelija osaa
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
g. soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.