Siirry suoraan sisältöön

GrafiikkaohjelmointiLaajuus (5 op)

Tunnus: PT00FP01

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti
  • suomi

Osaamistavoitteet

Ymmärrät 2D- ja 3D-grafiikan periaatteet. Saat ymmärryksen erilaisista grafiikkatyyppistä ja niiden soveltamisesta ohjelmoinnissa.
Tunnet erilaisia grafiikkakirjastojen ja -työkalujen käyttöä. Ymmärrät miten erilaisia grafiikkakirjastoja (kuten OpenGL tai DirectX) ja työkaluja käytetään grafiikan luomiseen ja manipulointiin.
Ymmärrät mitä ovat grafiikkasuorittimet ja shaderit. Saat ymmärryksen miten grafiikkasuorittimet toimivat ja miten shaderit luodaan ja käytetään grafiikan renderöinnissa.
Osaat optimoida grafiikkaa parantamaan suorituskykyä ja tehokkuutta.

Sisältö

Mitä erilaisia grafiikkatyyppejä tunnet ja miten sovellat niitä ohjelmoinnissa?
Mitä ovat grafiikkakirjastot ja -työkalut?
Miten käytät niitä grafiikan luomiseen ja manipulointiin?
Mitä ovat grafiikkasuorittimet ja shaderit?
Miten grafiikkasuorittimet ja shaderit toimivat grafiikan renderöinnissä?
Miten optimoit grafiikkaa parantaaksesi suorituskykyä ja tehokkuutta?