Aluksen vuotovakavuus (2 op)
Toteutuksen tunnus: 209904510-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
20.08.2018 - 07.09.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
27.08.2018 - 21.10.2018
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Logistiikan ja merenkulun koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kotkan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 12 - 40
- Koulutus
- Merenkulun koulutus, insinööri
- Opettajat
- Alexander Shaub
- Vastuuopettaja
- Alexander Shaub
- Ryhmät
-
MI15SMerenkulun insinööri, päivätoteutus
-
MIKT17KMMerenkulun insinööri, monimuoto
- Opintojakso
- 209904510
Tavoitteet
Osaa laskea vakavuuden ja viippauksen oletetun vuototilanteen jälkeen, ymmärtää vapaan nestepinnan vaikutukset ja osastoinnin merkityksen, hallitsee karilleajo ja telakointilaskelmat ts. purettavan lastimäärän aluksen irrottamiseksi karilta ja aluksen runkoon kohdistuvat rasitukset telakoitaessa.
Sisältö
Lisätyn painon ja menetetyn uppouman menetelmä. Karilleajo- ja telakointilaskelmat sekä muu asiaan liittyvä STCW A-II/2 mainittu sisältö.
Opiskelumateriaali
Opiskelu materiaalit ovat Moodlessa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaisesti opetukseen ja ohjaukseen. Luennot luokassa: Vaurioitunen aluksen vakavuuden ja kelluvuuden teorian perusteet. Ymmärrys vaurioitunen aluksen käyttäytymisen ja miehistön toiminnan vaurioitunen tilanteessa ja joka päivän työrutiinissa aluksen kelluvuuden ja vakavuuden menettämisen estämiseksi. Laskelmat luokassa ja harjoittelu NAPA ohjelmassa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Toteutus monimuoto-opetuksena OPS-suunnitelman mukaan. Tämä väylä edellyttää vahtiperämiehentutkintoa tai vahtiperämiehen pätevyyskirjaa, vahtikonemestarintutkintoa tai vahtikonemestarin pätevyyskirjaa.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Keskustelu opettajan kanssa ja tarvittaessa HOPS-suunnittelu yhdessä opintovastaavan kanssa.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssin suorittaminen edellyttää 100% läsnäolo lähiopetuksen tunnilla ja 100% NAPA simulaattorin harjoittelujen osallistuminen, harjoitustehtävien suorittaminen.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
kiitettävä (5), hyvä (4 - 3), tyydyttävä (2 - 1); hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetus prosessissa, tehtävien ja harjoituksien suorittaminen. NAPA harjoittelu. Tentti.