Siirry suoraan sisältöön

Aluksen vuotovakavuus (2 op)

Toteutuksen tunnus: 209904510-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
20.08.2018 - 07.09.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
29.10.2018 - 21.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Logistiikan ja merenkulun koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
12 - 40
Koulutus
Merenkulun koulutus, merikapteeni
Opettajat
Alexander Shaub
Vastuuopettaja
Alexander Shaub
Ryhmät
MK15S
Merikapteeni, päivätoteutus
MKKT17KM
Merikapteeni, monimuoto
Opintojakso
209904510
Toteutukselle 209904510-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaa laskea vakavuuden ja viippauksen oletetun vuototilanteen jälkeen, ymmärtää vapaan nestepinnan vaikutukset ja osastoinnin merkityksen, hallitsee karilleajo ja telakointilaskelmat ts. purettavan lastimäärän aluksen irrottamiseksi karilta ja aluksen runkoon kohdistuvat rasitukset telakoitaessa.

Sisältö

Lisätyn painon ja menetetyn uppouman menetelmä. Karilleajo- ja telakointilaskelmat sekä muu asiaan liittyvä STCW A-II/2 mainittu sisältö.

Opiskelumateriaali

Opiskelu materiaalit ovat Moodlessa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaisesti opetukseen ja ohjaukseen. Luennot luokassa: Vaurioitunen aluksen vakavuuden ja kelluvuuden teorian perusteet. Ymmärrys vaurioitunen aluksen käyttäytymisen ja miehistön toiminnan vaurioitunen tilanteessa ja joka päivän työrutiinissa aluksen kelluvuuden ja vakavuuden menettämisen estämiseksi. Laskelmat luokassa ja harjoittelu NAPA ohjelmassa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Toteutus monimuoto-opetuksena OPS-suunnitelman mukaan. Tämä väylä edellyttää vahtiperämiehentutkintoa tai vahtiperämiehen pätevyyskirjaa, vahtikonemestarintutkintoa tai vahtikonemestarin pätevyyskirjaa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Keskustelu opettajan kanssa ja tarvittaessa HOPS-suunnittelu yhdessä opintovastaavan kanssa.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssin suorittaminen edellyttää 100% läsnäolo lähiopetuksen tunnilla ja 100% NAPA simulaattorin harjoittelujen osallistuminen, harjoitustehtävien suorittaminen.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

kiitettävä (5), hyvä (4 - 3), tyydyttävä (2 - 1); hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen lähiopetus prosessissa, tehtävien ja harjoituksien suorittaminen. NAPA harjoittelu. Tentti.

Siirry alkuun