Yrityksen perustaminen ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: Y26300003-3018
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2019 - 14.01.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.01.2019 - 30.04.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Yhteisten opintojen koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 61
- Opettajat
- Harri Ala-Uotila
- Marianne Roslund
- Vastuuopettaja
- Harri Ala-Uotila
- Ryhmät
-
VV2018-2019Valinnaiset opinnot 2018-2019
- Opintojakso
- Y26300003
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija: - tunnistaa yrittäjyyden merkityksen kansantaloudessa - osaa arvioida omia yrityksen perustamisen mahdollisuuksia sekä tietojen, taitojen ja asenteiden näkökulmista. - tunnistaa yrityksen perustamisen keskeisimmät vaatimukset - Ymmärrät yrityksen imagon merkityksen ja osaat hyödyntää yrityksen tukiverkostoja. - Ymmärrät asiakkaiden, markkinoinnin ja Sos. Median merkityksen. - Osaat hinnoitella omat tuotteet.
Sisältö
Onko liikeideatoimiva? Mikä yritysmuoto on paras yrityksesi kannalta ? Miten rahoitat yritystoimintasi? Miten käynnistät yritystoiminnan? Miten yritys toimii? Mikä merkitys on yrityksen asiakkailla? Mitä tarkoitetaan asiakaslähtöisellä markkinoinnilla? Mitkä tekijät vaikuttavat yritysimagon syntymiseen? Miten hinnoittelet tuotteet/palvelut ? Sisältö: 1. Yrittäjyys yritystoiminnan lähtökohtana 2. Yritysidean mahdollisuuksien löytäminen 3. Yritysidean kehittäminen liikeideaksi 4. Yrityksen perustamiseen liittyvät tukijärjestelmät 5. Perustettavan yrityksen rahoitustarve ja -lähteet 6. Uuden yrityksen riskien arvionti ja hallinta 7. Käytännön perustamistoimet 8. PK-yrityksen markkinoinnin suunnittelu
Opiskelumateriaali
Kurssialustalla Moodlessa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opiskelu, pienryhmätyöskentely.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Osaat arvioida käyttämääsi tietoa kriittisesti. Osaat hahmottaa, miten yritys toimii ja mitä sen käynnistäminen edellyttää. Osaat suunnitella yrityksen toimintaa ja hankkia asiakkaita. Tunnet viestinnän, hinnoittelun ja markkinoinnin perusteet. Kiitettävä (5), Hyvä (4-3), Tyydyttävä (2-1), Hylätty (0)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytysti suoritetut tehtävät.
Arvioinnin perusteet ilmoitetaan tehtävänannon yhteydessä.