Siirry suoraan sisältöön

Game scripting (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU21-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.11.2021 - 21.11.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 30.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

10 - 25

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Panu Vuoristo

Vastuuopettaja

Panu Vuoristo

Ryhmät

  • GDKV19SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Opit peliskriptauksen perusteet.
Ymmärrät oliokeskeisen ohjelmoinnin sekä koodin syntaksin ja käytänteet.
Pystyt koodaamaan omista pelikonsepteistasi yksinkertaisia prototyyppejä.

Sisältö

Kuinka luoda muuttujia, menetelmiä, funktioita ja luokkia?
Kuinka rakentaa koodi?
Kuinka julkaista pelisi?

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI yhteistyö mahdollinen

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehdyt tehtävät

Esitietovaatimukset

Basic knowledge of game engines.