Skip to main content

Leadership psychology (5 cr)

Code: BY00DN15-3001

General information


Enrollment
01.10.2019 - 15.10.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2020 - 26.04.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
Leila Pihlaja
Teacher in charge
Leila Pihlaja
Course
BY00DN15
No reservations found for realization BY00DN15-3001!

Objective

You know how psychological factors effect to human action in working conditions and how you can take them into account as a leader
You can act as a leader so, that you enhance work satisfaction, happiness at work, work effectiveness and outcomes

Content

I. About Leadership psychology
Theoretical basis of concepts and phenomenon
What is psychological leadership orientation?
What effects has positivity in leadership?
What effects to human behavior in workplace and organization?
What is new psychological leadership like?

II From individual to working community – interaction management
Individual and working community in focus
What is the meaning of experimentalism from leadership perspective?
What is mutual relationship like between individual and working community?
How complexity occurs in interaction change and how to control it?

III Self-management and expertise
To deepen topics from leadership and self-management perspectives
What is self-management in leadership?
What means sensitizing in situations and expertise in leadership?
What kinds of different phenomenon include in self-management?
What is identity leadership according to new leadership psychology?

Course material

Juha Perttula ja Antti Syväniemi (toim.) 2012. Johtamisen psykologia. Ihmisten johtaminen muuttuvassa työelämässä.PS-kustannus. Juva.
Alexander Haslam, Stephen D. Reicher ja Mishael J. Platow (2012). Uusi johtamisen psykologia. Gaudeamus.
Anna-Maija Lämsä ja Taru Päivinen (2913) Organisaatiokäyttäytymisen perusteet. Edita. Helsinki. Saatavana E-kirjana.
Makke Leppänen, Ilona Rauhala (2012) Johda Ihmistä - Psykologiaa Johtajille. Talentum.
Lisämateriaali Moodlessa

Study forms and methods

Online studies

Student workload

Opintojakson kokonaistuntimäärä on 133 tuntia, joka jakaantuu 3 kk ajanjaksolle. Tämä tarkoittaa keskimäärin 11 tunnin oppimispanostusta viikossa.
Opintojakson toteutukseen liittyvä työmäärä ja arvioinnin painoarvot ovat
1. opiskeluohjeisiin ja arviointiin tutustuminen, esittäytyminen 5 %
2. kirjallisuuteen tutustuminen 25 %
3. tehtävät 1 - 3 ja verkkokeskustelu ryhmässä 30%
4. reflektiivinen itsearviointi essee, webinaari 40 %
5. opintojaksopalaute 0 % sisältyy opintojakson suoritukseen

Course part description

johtamisen psykologiasta
Luodaan teoreettinen näkökulma johtamisen psykologian käsitteisiin ja ilmiöihin
II Yksilöstä työyhteisöksi – vuorovaikutusjohtaminen
Tarkastelun kohteena on yksilö ja työyhteisö
III Itsensä johtaminen ja asiantuntijuus
Syvennetään aihealueita esimiestyön ja itsensä johtamisen näkökulmasta

Further information

Opintojakso toteutetaan 5 opiskelijan oppimisryhmissä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Verkkotehtävät ja keskustelu ryhmissä, essee, Webinaari
Arvioinnissa otetaan huomioon: Verkkokeskustelu ja tehtävien ja esseen tiedon taso, työskentely ryhmissä, tiedon perustelevuus ja soveltamisen taso.
Verkkokeskustelu ja tehtävät arvioidaan hyväksytty/täydennettävä, reflektiivinen itsearviointi essee arvioidaan 1 - 5.

Go back to top of page