Study and career planning (5 cr)
Code: KY00DS63-3003
General information
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
29.08.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Forestry and Environmental Technology
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Environmental Technology
Teachers
- Tuula Kettunen
Teacher in charge
Tuula Kettunen
Groups
-
YTMI20SMEnvironmental Technology, part-time studies
Objective
You act responsibly as a student and a member of the university community.
You are able to set learning objectives, plan your study and career path, follow your progress in studies and assess your learning.
You are able to improve your working life competencies.
You know how to act according to the ethical principles of your field.
You are able to promote your skills and competencies.
Content
What is Xamk like as a study community and learning environment?
How do you create a personal study and career plan?
How do you identify your skills and competences?
How do you improve your general competences?
What are your profession and line of work like?
What ethical principles are relevant to your field?
How do you promote your competences and strengthen your skills with respect to applying for jobs?
How do you enhance continuous learning?
Opiskelumateriaali
Learnissa oleva materiaali
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Työjärjestyksen mukaiset tunnit
Työhön integroitu oppimisväylä:
Soveltuu nopeuttajille, ei edeltävyysehtoja
TKI ja työelämäyhteistyö
Mahdollisia alumnivierailuja
Tentit ja muut määräajat
Learnissa olevat oppimistehtävät.
Opiskelijan työmäärä
135 h
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Arviointi
Opiskelija osaa
• etsiä tietoa opiskeluun ja urasuunnitteluun keskeisistä tietolähteistä
• käyttää keskeisiä opiskeluun, urasuunnitteluun ja työnhakuun liittyviä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
• toimia opiskelijatiimin ja yhteisön jäsenenä tavoitteellisesti.
• perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Laadullinen arviointi, opiskelijan itse- ja vertaisarviointi