Human development and learning (5 cr)
Code: SO00AD18-3014
General information
- Enrollment
- 16.12.2019 - 17.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.01.2020 - 29.05.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Eija Karjalainen
- Teacher in charge
- Eija Karjalainen
- Groups
-
SOMI20KMSocial Services, part-time studies
- Course
- SO00AD18
Objective
You understand the developmental phases of life span and the factors influencing life course.
You can reflect the knowledge related to growth, development and learning and increase your own pedagogical awareness.
Content
How do various developmental theories, concepts of learning and educational philosophies define human growth, development and learning?
What is the meaning of environment in individuals' and communities' objectives and choices?
Evaluation
Students can
use professional vocabulary systematically and show their competence in the knowledge base.
look for information in the key information sources of the field.
Course material
Käytössä Learn-oppimisympäristön materiaali sekä tenttikirjana teos Nurmi ym. Ihmisen psykologinen kehitys. Etäjaksoilla luettavana ja tehtävien pohjana erikseen nimetyt artikkelit ja osia teoksesta Brigid Daniel, , Sally Wassell, , Robbie Gilligan, , and David Howe 2010. Child Development for Child Care and Protection Workers : Second Edition. http://ebookcentral.proquest.com/lib/xamk-ebooks/detail.action?docID=677611
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Kontaktiopetus ja itsenäinen työskentely etäjaksoilla, pienryhmätehtäviä sekä verkkotentti.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Ei ole.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos ryhmässä on tilaa, mahdollisuus osallistua opetukseen myös muista aloitusryhmistä.
RDI and work-related cooperation
Ei ole.
Timing of exams and assignments
Ilmoitetaan opintojaksokuvauksessa ensimmäisellä kokoontumiskerralla. Uusintatenttimahdollisuuksia kaksi verkkotenttinä.
International cooperation
Ei ole.
Student workload
Kokonaistyömäärä 135 h, josta kontaktiopetusta 18 h. Kontaktiopetus ja itsenäinen työskentely etäjaksoilla ja pienryhmätehtävät 3 op ja tentti 2 op.
Further information
Etäjaksolla luettava aineisto ja valmistautuminen ohjeistetaan lähitunneilla ja tehtävät tehdään pienryhmissä seuraavalla kontaktikerralla, joten opintojakson suorittaminen edellyttää läsnäoloa kontaktitunneilla.
Toisen asteen ammatillisessa tutkinnossa suoritettujen vastaavan aiheisten opintojen myötä opiskelija voi osoittaa näytöllä korkeakoulutasoisen osaamisen.
Näyttö: Yhden teoksen tentti: Brigid Daniel, Sally Wassell, Robbie Gilligan, and David Howe 2010. Child Development for Child Care and Protection Workers : Second Edition. http://ebookcentral.proquest.com/lib/xamk-ebooks/detail.action?docID=677611. Vastaavat korkeakoulutasoiset opinnot hyväksiluetaan.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Tehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 ja samoin verkkotentti. Koko opintojakson arvosana muodostuu tehtävistä ja tentistä.
Assessment criteria, good (3-4)
a. Osaat käyttää ammattikäsitteitä ja näyttää tietoperustaan liittyvän osaamisesi.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.