Skip to main content

Early childhood education and care (5 cr)

Code: SO00AD23-3013

General information


Enrollment
16.12.2019 - 10.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2020 - 03.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Virve Jussila
Teacher in charge
Virve Jussila
Course
SO00AD23
No reservations found for realization SO00AD23-3013!

Objective

You acquaint yourself with the organization and development and legislation of Finnish early childhood education, care and day care service.
You are able to examine the child-centered approach as an educational basis and know how to build an educational relationship with a child and a family.
You are capable of planning, implementing and assessing activities in a group of children and based on the National Curriculum Guidelines on Early Childhood Education and Care.
You are able to observe and study child’s play from developmental theoretical and interactive perspective.

Content

What is the Finnish day care service system like?
What are the laws and guidelines regulating early childhood education and care?
How is child-centeredness defined? What does it mean as an educational approach? What does child-centeredness mean in early childhood pedagogy?
How are activities for children in day care planned, actualized and evaluated based on the National Curriculum Guidelines on Early Childhood Education and Care?
What is play and how does it develop during childhood? What is the role of play in the development and learning of a child?

Evaluation

a. You use professional vocabulary systematically.
d. You work together with customers in early childhood education.
e. You use the key methods of early childhood education.
g. You justify your actions according to the principles of the child-centered work.

Course material

Opiskelumateriaali tarkentuu opintojakson alkaessa.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojaksolle osallistuminen edellyttää yksilö- ja ryhmätyöskentelyä sekä aktiivista osallistumista opetukseen. Opintojakso suoritetaan osallistumalla käänteisenä opetuksena toteutettuun kontaktiopetukseen (osallistuminen edellyttää perehtymistä materiaaleihin sekä etukäteistehtävien tekemistä ennen kontaktiopetusta), suorittamalla opintoja verkossa ja tekemällä oppimistehtäviä, joista osa edellyttää työelämään tutustumista.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson osallistumalla toisen ryhmän toteutukseen.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Varhaiskasvatuksessa työskentelevät voivat suorittaa opintojakson työhön integroidusta, jolloin kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta. Verkko-opiskelun tarkempi aikataulu ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3-4)

a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
d. Osaat toimia varhaiskasvatusikäisten lasten ja heidän perheidensä kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä varhaiskasvatuksen menetelmiä.
g. Osaat arvioida toimintaasi lapsilähtöisyyden periaatteiden mukaisesti

Qualifications

Human development and learning

Go back to top of page