Siirry suoraan sisältöön

Pelien liiketoiminta ja digitaalinen talous (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU20-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.04.2022 - 22.04.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

10 - 25

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Suvi Pylvänen
  • Sabine Suorsa

Vastuuopettaja

Suvi Pylvänen

Ryhmät

  • GDKV20SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Olet tietoinen peliteollisuuden erilaisista liiketoiminta- ja tulomalleista, kuten freemium ja premium.
Tunnet perusperiaatteet, kuinka valittu liiketoimintamalli vaikuttaa pelin suunnittelupäätöksiin.
Ymmärrät digitaalitalouden perusperiaatteet.
Olet tietoinen peleistäsi markkinoinnin ja mainostamisen eri kanavista.
Ymmärrät yrittäjyyden perusteet ja kuinka arvioida tulologiikkaa.

Sisältö

Kuinka pelin liiketoimintamalli vaikuttaa pelisuunnitteluun?
Mitä eroja ovat kaupallistamismalleissa, kuten premium-, freemium- ja paymium-mallit?
Kuinka tytäryhtiömarkkinointia, mikrotarjouksia, tilauksia ja markkinointia käytetään peleissä tulolähteenä?
Kuinka kirjoittaa liiketoimintasuunnitelma pelillesi?
Mitä pitää ottaa huomioon käynnistettäessä ja miten arvioida sen kannattavuus?

Opiskelumateriaali

Videot ja linkit Learnissä.
Webinaarit.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Toteutettu oppimispäiväkirja ja harjoitukset.

Esitietovaatimukset

Basic knowledge of game production required.