Pelien liiketoiminta ja digitaalinen talous (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU20-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Suvi Pylvänen
- Sabine Suorsa
Vastuuopettaja
Suvi Pylvänen
Ryhmät
-
GDKV20SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Olet tietoinen peliteollisuuden erilaisista liiketoiminta- ja tulomalleista, kuten freemium ja premium.
Tunnet perusperiaatteet, kuinka valittu liiketoimintamalli vaikuttaa pelin suunnittelupäätöksiin.
Ymmärrät digitaalitalouden perusperiaatteet.
Olet tietoinen peleistäsi markkinoinnin ja mainostamisen eri kanavista.
Ymmärrät yrittäjyyden perusteet ja kuinka arvioida tulologiikkaa.
Sisältö
Kuinka pelin liiketoimintamalli vaikuttaa pelisuunnitteluun?
Mitä eroja ovat kaupallistamismalleissa, kuten premium-, freemium- ja paymium-mallit?
Kuinka tytäryhtiömarkkinointia, mikrotarjouksia, tilauksia ja markkinointia käytetään peleissä tulolähteenä?
Kuinka kirjoittaa liiketoimintasuunnitelma pelillesi?
Mitä pitää ottaa huomioon käynnistettäessä ja miten arvioida sen kannattavuus?
Opiskelumateriaali
Videot ja linkit Learnissä.
Webinaarit.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Toteutettu oppimispäiväkirja ja harjoitukset.
Esitietovaatimukset
Basic knowledge of game production required.