Perusharjoittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00DT42-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
01.01.2022 - 01.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
1 - 30
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Marko Siitonen
Vastuuopettaja
Marko Siitonen
Ryhmät
-
GDKV20SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Ymmärrät työelämän pelisäännöt ja osaat toimia työyhteisön jäsenenä soveltaen opinnoissa oppimaasi käytäntöön.
Osaat hahmottaa omia sijoittumismahdollisuuksiaan valmistumisen jälkeen.
Osaat tunnistaa omia vahvuuksiasi ja kehittämiskohteitasi.
Osaat vastaanottaa ja hyödyntää saamaansa palautetta omasta osaamisestasi.
Osaat arvioida ja kehittää osaamistasi työelämän vaatimusten mukaisesti. Harjoittelujaksojen edetessä osaat ottaa suurempaa vastuuta työtehtävistäsi syventyen oman alansa asiantuntijuutta vaativiin tehtäviin.
Osaat luottaa opintojesi aikana saavuttamiisi kykyihin suhteessa työelämän osaamistarpeisiin.
Sisältö
Kuinka löytää harjoittelupaikka ja hakea sitä?
Kuinka mukautua työelämän vaatimuksiin?
Kuinka kehittää osaamista palautteen perusteella?
Kuinka hyödyntää opittuja taitoja työelämässä?
Kuinka toimia osana työyhteisöä?
Kuinka arvioida omaa osaamistasi, oppimistasi ja toimintaasi töissä?
Harjoittelu on mahdollista suorittaa ulkomailla.
Yrittäjänä toimimista osana harjoittelua harkitaan ja siitä sovitaan tapauskohtaisesti harjoittelukoordinaattorin kanssa.
Opiskelijan tulee etsiä harjoittelupaikka oma-aloitteisesti.
Opiskelumateriaali
Kurssi ei sisällä erillistä opiskelumateriaalia.
Työnantaja voi edellyttää harjoittelijan perehtymistä/tutustumista kulloiseenkin harjoittelutehtävään tai sen osaan.
Harjoitteluun liittyvät dokumentaatiot (harjoittelusopimukset, tuntilistat ja raportointiohjeet) löydät Game Designin työharjoittelun Learn sivulta.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Harjoittelujakso on yksilölliseksi jaksoksi suunniteltu kokonaisuus.
Opiskelija vastaa itse harjoittelupaikan hankkimisesta. Harjoittelu yrittäjänä lasketaan myös työharjoitteluksi.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työharjoittelu toteutetaan pelialan yrityksissä tai TKI projekteissa.
Kansainvälinen yhteistyö
Kansainvälinen yhteistyö on mahdollista etenkin ulkomaisen työharjoittelun muodossa.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työharjoittelussa sovelletaan samaa laskentakaavaa kuin muissakin opinnoissa:
1 opintopiste (op) vastaa laskennallisesti 27 työtuntia, ts. 1 kokonainen 40 t:n työviikko vastaa 1,5 opintopisteen työpanosta.
5 op = 135h työtuntia.
Opetussuunnitelmassa (HOPS) vaadittava 800 t:n eli 30 op:n kokonaisharjoittelumäärä voi jakautua yksilöllisesti eri kokoisiin osiin opintojen aikana ja työnantajia voi olla yhdestä useampaan.
Toteutuksen osien kuvaus
Opiskelija etsii ja hakee harjoittelupaikan peliyrityksestä tai osallistuu peliprojektiin osana harjoitteluaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Lisätietoa: Marko Siitonen - Game Design harjoitteluvastaava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Toimita harjoittelusopimus- ja tuntilomakkeet ja kirjallinen raportti harjoittelukoordinaattorillesi (Marko Siitonen).
Osallistu käytännön koulutuksen esittelypäivään.
Julkinen, ryhmälle suunnattu esittely PowerPoint -esityksen muodossa.
(esittelypäivät syksyisin ja keväisin)