Käytettävyys ja käyttöliittymän suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU06-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
01.01.2022 - 30.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Suvi Pylvänen
Vastuuopettaja
Suvi Pylvänen
Ryhmät
-
GDKV19SPGame design, full-time studies
-
GDKV20SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Tunnet käyttöliittymän suunnittelun, käytettävyyden, saavutettavuuden ja käyttökokemuksen perusperiaatteet.
Pystyt suorittamaan käytettävyystestejä ja tunnet erilaisia testimenetelmiä, joita voidaan soveltaa peleihin.
Ymmärrät käytettävyyteen vaikuttavia psykologian perusteita, kuten ihmisen havainnon ja muistin perusteet.
Tunnet käyttäjäkeskeisen suunnitteluprosessin ja siihen liittyvät menetelmät.
Tunnet peleissä käytettävät yleisimmät käyttöliittymäsuunnittelumallit ja elementit.
Sisältö
Kuinka suunnitella helppokäyttöisiä ja saavutettavia käyttöliittymiä?
Kuinka suunnitella ja toteuttaa käytettävyystesti ja arvioida käytettävyys?
Opiskelumateriaali
Videot ja muu materiaali Learn.
Kirjat:
Celia Hodent. 2017. The Gamer's Brain : How Neuroscience and UX Can Impact Video Game Design. CRC Press.
https://ebookcentral.proquest.com/lib/xamk-ebooks/detail.action?docID=4943930
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista. Tehtävät ovat pääosin ryhmätöitä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tuotettu suunnittelun UI/UX dokumentaation
Oppimispäiväkirja
Itsearviointi