Skip to main content

Multi-objective silviculture (5cr)

Code: ME00AE34-3006

General information


Enrollment
16.12.2019 - 10.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 30.09.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Forestry and Environmental Technology
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Forestry
Teachers
Kirsi Itkonen
Sini Rantanen
Teacher in charge
Sini Rantanen
Groups
MEMI19KM
Forestry, part-time studies
Course
ME00AE34

Unfortunately, no reservations were found for the realization Multi-objective silviculture ME00AE34-3006. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

You recognize the most important biotic and abiotic forest damages. You are able toprevent and fight off forest damages by different means. You are able to plan different forest management methods for urban forest sites. You are able to account for the different needs of forest owners in your work and to make alternative plans for different forest sites considering the current forest legislation. You are able to draw up profitability calculations for different forest management methods.

Content

What are forest damages and how can they be recognized? How do you prevent forest damagesthrough silviculture and forest management? What are the differentmethods of forest management?  What is the profitability of different forest management methods? How do differentorganisations manage their forests?

Course material

Metsätuhot
Tenttimateriaali:
- Luentomateriaalit (powerpointit, harjoitukset, artikkelit yms.)
- Uotila, A., Kasanen, R. & Heliövaara, K. 2015. Metsätuhot.
- Laki metsätuhojen torjunnasta (1087/2013)
- Äijälä, O ym. (toim.), 2019: Hyvän metsänhoidon suositukset luku 4. Riskien hallinta metsänkasvatuksessa.
Lisämateriaali:
- MetInfo – Metsien terveys http://www.metla.fi/metinfo/metsienterveys/index.htm
- Kasanen, R. 2009. Metsäpuiden sienitaudit. .
- Nuorteva, M. 1999. Metsähyönteisten maailmasta
Eri-ikäisrakenteisten metsien hoito
Tenttimateriaali:
- Luentomateriaalit
- Äijälä, O. ym. (toim.) 2019. Hyvän metsänhoidon suositukset. Luvut: 3.2. Jaksollinen ja jatkuva kasvatus, 6.
Jatkuva kasvatus, 7.3. Hakkuut jatkuvassa kasvatuksessa.
- Valkonen, S. (2017). Metsän jatkuvasta kasvatuksesta.
Lisämateriaali:
- Huuskonen, S., Hynynen, J. & Valkonen, S. (toim.) 2014. Metsänkasvatus, menetelmät ja kannattavuus: 99-116.

Study forms and methods

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso sisältää kaksi osiota
1) metsätuhot, joka on laajuudeltaan 3 op ja
2) eri-ikäisrakenteisten metsien hoito, joka on laajuudeltaan 2 op.
Metsätuhojen osuus sisältää luentoja ja maastoharjoituksia. Lisäksi opiskelija koostaa tuhokansion, tekee lajintunnistustentin ja kirjallisen tentin. Tuhokansio palautetaan ja lajintunnistustentti tehdään opintojakson päättyessä.
Eri-ikäisrakenteisten metsien hoito sisältää luentoja ja maastoharjoituksia. Lisäksi opiskelija tekee maastotentin ja kirjallisen tentin.

Student workload

Kontaktiopetus 50 tuntia
Tuhokansio 20 tuntia
Lajintunnistus 20 tuntia
Kirjalliset tentit 45 tuntia

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

Students can:a. use professional vocabulary and concepts proficiently. e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field. f. work asteam members in a goal-oriented way. g. justifytheir actions according to the ethical principles of the professional field.

Qualifications

Attending the course requires completing the courses ofForest management and Forest regeneration.

Go back to top of page