Skip to main content

Human development and learning (5 cr)

Code: AV00DF80-3004

General information


Timing
17.02.2020 - 29.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 40
Degree programmes
Open University
Teachers
Eija Karjalainen
Teacher in charge
Eija Karjalainen
Groups
AVMISO20KPO
Avoin AMK, Mikkeli, Sosionomipolku, erillisryhmä
Course
AV00DF80
No reservations found for realization AV00DF80-3004!

Objective

You understand the developmental phases of life span and the factors influencing life course.You can reflect the knowledge related to growth, development and learning and increase your own pedagogical awareness.

Content

How do various developmental theories, concepts of learning and educational philosophies define human growth, development and learning?What is the meaning of environment in individual´s and communities´ objectives and choices?

Course material

Käytössä Learn-oppimisympäristön materiaali, luennot Learnissa sekä tenttikirjana Nurmi, J-E., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. Ihmisen psykologinen kehitys (useita painoksia).
Lukupiiriteoksena Brigid Daniel, Sally Wassell, Robbie Gilligan and David Howe 2010. Child Development for Child Care and Protection Workers : Second Edition (löytyy myös verkosta).

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Kontaktiopetuksen luennot. Ryhmätehtävä etäjaksolla, lukupiiriin valmistautuminen etänä ja lukupiiri oppitunneilla sekä tenttiin lukeminen ja ryhmätentti.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Ei ole.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Ei ole.

RDI and work-related cooperation

Ei ole.

Timing of exams and assignments

Ilmoitetaan opintojaksokuvauksessa ensimmäisellä kokoontumiskerralla. Uusintatentit toteutetaan yksilötentteinä yleisinä tenttipäivinä.

International cooperation

Ei ole.

Student workload

Kontaktiopetus ja itsenäinen työskentely etäjaksoilla ja pienryhmätehtävät 3 op ja tentti 2 op.

Further information

Toisen asteen ammatillisessa tutkinnossa suoritettujen vastaavan aiheisten opintojen myötä opiskelija voi osoittaa näytöllä korkeakoulutasoisen osaamisen.
Näyttö: Yhden teoksen tentti: Brigid Daniel, Sally Wassell, Robbie Gilligan, and David Howe 2010. Child Development for Child Care and Protection Workers : Second Edition. http://ebookcentral.proquest.com/lib/xamk-ebooks/detail.action?docID=677611. Vastaavat korkeakoulutasoiset opinnot hyväksiluetaan.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

Students can: a. Use professional vocabulary systematically and show your competence in the knowledge base. b. Look for information in the key information sources of the field.

Assessment methods and criteria

Tehtävät ja lukupiirituotos arvioidaan asteikolla 1-5 ja samoin ryhmätentti. Koko opintojakson arvosana muodostuu tehtävän, lukupiirin ja tentin arvosanoista.

Assessment criteria, good (3-4)

a. Osaat käyttää ammattikäsitteitä ja näyttää tietoperustaan liittyvän osaamisesi.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä

Go back to top of page