Human development and learning (5 cr)
Code: AV00DF80-3004
General information
- Timing
-
17.02.2020 - 29.05.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Open University
- Teachers
- Eija Karjalainen
- Teacher in charge
- Eija Karjalainen
- Groups
-
AVMISO20KPOAvoin AMK, Mikkeli, Sosionomipolku, erillisryhmä
- Course
- AV00DF80
Objective
You understand the developmental phases of life span and the factors influencing life course.You can reflect the knowledge related to growth, development and learning and increase your own pedagogical awareness.
Content
How do various developmental theories, concepts of learning and educational philosophies define human growth, development and learning?What is the meaning of environment in individual´s and communities´ objectives and choices?
Course material
Käytössä Learn-oppimisympäristön materiaali, luennot Learnissa sekä tenttikirjana Nurmi, J-E., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. Ihmisen psykologinen kehitys (useita painoksia).
Lukupiiriteoksena Brigid Daniel, Sally Wassell, Robbie Gilligan and David Howe 2010. Child Development for Child Care and Protection Workers : Second Edition (löytyy myös verkosta).
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Kontaktiopetuksen luennot. Ryhmätehtävä etäjaksolla, lukupiiriin valmistautuminen etänä ja lukupiiri oppitunneilla sekä tenttiin lukeminen ja ryhmätentti.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Ei ole.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Ei ole.
RDI and work-related cooperation
Ei ole.
Timing of exams and assignments
Ilmoitetaan opintojaksokuvauksessa ensimmäisellä kokoontumiskerralla. Uusintatentit toteutetaan yksilötentteinä yleisinä tenttipäivinä.
International cooperation
Ei ole.
Student workload
Kontaktiopetus ja itsenäinen työskentely etäjaksoilla ja pienryhmätehtävät 3 op ja tentti 2 op.
Further information
Toisen asteen ammatillisessa tutkinnossa suoritettujen vastaavan aiheisten opintojen myötä opiskelija voi osoittaa näytöllä korkeakoulutasoisen osaamisen.
Näyttö: Yhden teoksen tentti: Brigid Daniel, Sally Wassell, Robbie Gilligan, and David Howe 2010. Child Development for Child Care and Protection Workers : Second Edition. http://ebookcentral.proquest.com/lib/xamk-ebooks/detail.action?docID=677611. Vastaavat korkeakoulutasoiset opinnot hyväksiluetaan.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students can: a. Use professional vocabulary systematically and show your competence in the knowledge base. b. Look for information in the key information sources of the field.
Assessment methods and criteria
Tehtävät ja lukupiirituotos arvioidaan asteikolla 1-5 ja samoin ryhmätentti. Koko opintojakson arvosana muodostuu tehtävän, lukupiirin ja tentin arvosanoista.
Assessment criteria, good (3-4)
a. Osaat käyttää ammattikäsitteitä ja näyttää tietoperustaan liittyvän osaamisesi.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä