Service processes and developing of processes (5 cr)
Code: BY2530039-3006
General information
- Enrollment
-
15.08.2020 - 04.09.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
Objective
You identify different kind of service processes and demands to develop them
You can use enterprise architecture as a systematic working method consisting of activities, processes, services, data and information systems
You know how to model service processes and its information flows and can utilise modelling as help for the developing service business
You can design, execute, lead and estimate the development of the service processes and the information flows.
Content
What is a service package?
What is service architecture and how can it be utilised in the developing of operational and information management?
What kind of methods can be used in the modelling and developing of operation and information management?
How does the digitization changes the operations of the organization?
How does the information management support the objectives of the organization?
How digital information management increases the productivity of the organization?
Course material
Materiaali omavalintaista ja omaan työstettävään prosessiin sidottua. Learnissa tukimateriaalia ja linkkejä.
Study forms and methods
Opintojaksolla ei ole ennakkotehtävää. Voit sitoa opintojakson suorittamisen kokonaan omaan työhösi. Tämä edellyttää, että työssäsi on mahdollisuus kuvata jonkinlainen palveluprosessi, jota tämän opintojakson kautta lähdetään kehittämään ja laaditaan valitulle prosessille seurannan välineeksi mittaristo.
Opintojaksolla työstetään olemassa olevia palveluprosesseja. Prosessien työstäminen lähtee liikkeelle palveluprosessin nykytilan kuvaamisesta ja etenee kehittämien ja teknologian hyödyntämisen kautta kohti luotua tavoiteltilaa. Jokaiselle palveluprosessille laaditaan myös mittaristo johtamisen ja seurannan välineeksi.
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa. Materiaalina käytetään omaan kuvattavaan prosessiin liittyvää omavalintaista materiaalia, sekä Learn alustan oheismateriaalia. Voit itse valita palveluprosessin jota kehität ja edetä tehtävänannon mukaan itsenäisesti.
Student workload
Työmäärä n. 135h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi YAMK arviointikehikon mukaisesti
Qualifications
No prerequisities