Skip to main content

Customer-oriented marketing (5 cr)

Code: LT00AA93-3029

General information


Enrollment
15.08.2020 - 04.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.09.2020 - 18.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Marita Kankaanranta
Teacher in charge
Marita Kankaanranta
Groups
LTKV20SP2
Business, full-time studies
Course
LT00AA93
No reservations found for realization LT00AA93-3029!

Objective

You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

Course material

Opintojakson oppikirjana käytetään:

Seija Bergström-Arja Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, 2015 Edita Publishing.

Kirja löytyy myös e-kirjana. Lisäksi opettajan erikseen osoittama materiaali.

Study forms and methods

Opintojakso suoritetaan lähiopetuksena lukujärjestyksen mukaan, lisäksi siinä on itsenäisesti suoritettavia tehtäviä opetustuntien ulkopuolella.

Timing of exams and assignments

Opintojaksosta pidetään lopussa Learn-tentti, joka on avoinna annettuna ajankohtana. Uusintatenttimahdollisuudet 2 kertaa järjestetään Exam-tenttinä keväällä 2021.

Student workload

1 op vastaa 27 h opiskelijan työtä.

Further information

Opintojaksolla suoritetaan yhdessä Yritystoiminta ja yrittäjyys -opintojakson kanssa toimeksianto opiskelijan valitsemalle yritykselle (ryhmätyö) sen yritystoimintaan ja markkinointiin liittyvistä asioista (yritysanalyysi). Tulokset esitellään muille ryhmille lukukauden lopussa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Yritysanalyysi painoarvo 40% ja tentti 60%. Arviointiasteikko 1-5, hylätty.

Go back to top of page