Pelitestaus ja testaussuunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: PO00ED11-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.12.2020 - 14.01.2021
Ajoitus
08.03.2021 - 30.04.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
Opettaja
- Marko Oras
Vastuuopettaja
Marko Oras
Ryhmät
-
POKT20SPPeliohjelmointi, päivätoteutus
Tavoitteet
Ymmärrät pelitestauksen sekä yleensäkin ohjelmistotestauksen perusperiaatteet ja testauksen eri vaiheet. Lisäksi osaat käyttää pelitestauksessa yleisesti käytettyjä työkaluja ja toimia pelitestausprojekteissa.
Ymmärrät testaussuunnittelun perusperiaatteet ja ymmärrät suunnittelun merkityksen onnistuneen testauksen toteuttamisessa.
Sisältö
Millainen pelaaja olen?
Mitä pelitestaus tarkoittaa?
Miksi on tärkeää testata peliä?
Miten testataan mobiilipeliä?
Mikä on testitapaus?
Opiskelumateriaali
Jussi Kasurinen, Ohjelmistotestauksen käsikirja
Online-materiaali
Yksilölliset oppimisväylät
Opiskelijalla on kolme mahdollista opiskeluväylää kurssiin osallistumiselle:
Työviikkopohjainen väylä: Osallistut lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen. Opiskelu etenee ryhmän aikataulun mukaisesti ja itsenäisesti tehtävien harjoitustehtävien tahdissa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Opiskelet itsenäisesti ja suoritat vaadittavat oppimistehtävät. Ota yhteyttä vastaavaan opettajaan sopiaksesi kurssin toteutuksesta ja vaadittavista osaamisen näytöistä.
Työhön integroitu oppimisväylä: Opiskelet itsenäisesti ja suoritat vaadittavat oppimistehtävät työn ohella. Voit myös osoittaa vaaditun osaamisen työtehtävien ja aiemmin hankitun ammattitaidon osaamisen näytöllä. Ota yhteyttä vastaavaan opettajaan sopiaksesi kurssin toteutuksesta ja vaadittavista osaamisen näytöistä.
Tentit ja muut määräajat
Uusintasuoritukset sovitaan vastaavan opettajan kanssa. Tehtävien palautusajat on ennaltamäärätty
Opiskelijan työmäärä
Vaaditun osaamistason saavuttaminen edellyttää arvioilta noin 135 tunnin työskentelyä mistä n. puolet on kontaktiopetusta ja loppuosa itsenäistä opiskelua, harjoituksia.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu oppimistehtäviin, harjoituksiin ja tenttiin..