Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3033
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2020 - 04.09.2020
Ajoitus
31.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Degree Programme in Digital International Business
Opettaja
- Hugh Clack
Vastuuopettaja
Hugh Clack
Ryhmät
-
IBKV20SP1Digital international business, full-time studies
-
IBKV20SP2Digital international business, full-time studies
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Arviointiasteikko
1-5