Kauppaoikeus (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA99-3024
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
14.12.2020 - 14.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
11.01.2021 - 30.04.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Sari Toijonen-Kunnari
- Vastuuopettaja
- Sari Toijonen-Kunnari
- Ryhmät
-
LTMI20SVALiiketalous, verkkototeutus
- Opintojakso
- LT00AA99
Tavoitteet
Osaat kertoa myyjälle ja ostajalle miten sitova kauppasopimus syntyy ja mitkä heidän oikeutensa ja velvollisuutensa ovat irtaimen kaupassa. Tunnistat immateriaalioikeuksien suojaamisen tarpeet yritystoiminnassa ja osaat suunnitella yrityksen markkinoinnin niin, ettei se loukkaa muiden oikeuksia.
Sisältö
Miten sitova kauppasopimus syntyy ja millä perusteilla kauppasopimus voi olla pätemätön? Mitkä ovat myyjän ja ostajan oikeudet ja velvollisuudet irtaimen omaisuuden kaupassa? Miten yritysten välinen kauppa eroaa kuluttajakaupasta ? Miten elinkeinonharjoittaja voi suojata oikeuksiaan? Miten immateriaalioikeudet on otettava huomioon markkinoinnissa?
Opiskelumateriaali
Hoppu, Esko & Hoppu, Kari 2012. Kauppa-ja varallisuusoikeuden pääpiirteet. Helsinki: Talentum.
Kyläkallio, Kalle 2018. Yritysjuridiikka. Helsinki: Edita.
Learnissa on opintojakson sisällön ja toteutuksen mukaiset osa-alueet, joissa on runsaasti aineistoa.
Opiskelijan työmäärä
5 op opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 tunnin työskentelyä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien yhteispistekertymänä. Arvioinnissa käytetään itsearviota, vertaisarviota ja opettajan tekemää arviointia.
a) Osaat käyttää johdonmukaisesti kauppaoikeuden ammattikäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä.
d) Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmän kanssa.