Siirry suoraan sisältöön

Kauppaoikeus (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AA99-3024

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.12.2020 - 14.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.01.2021 - 30.04.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Sari Toijonen-Kunnari
Vastuuopettaja
Sari Toijonen-Kunnari
Ryhmät
LTMI20SVA
Liiketalous, verkkototeutus
Opintojakso
LT00AA99
Toteutukselle LT00AA99-3024 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat kertoa myyjälle ja ostajalle miten sitova kauppasopimus syntyy ja mitkä heidän oikeutensa ja velvollisuutensa ovat irtaimen kaupassa. Tunnistat immateriaalioikeuksien suojaamisen tarpeet yritystoiminnassa ja osaat suunnitella yrityksen markkinoinnin niin, ettei se loukkaa muiden oikeuksia.

Sisältö

Miten sitova kauppasopimus syntyy ja millä perusteilla kauppasopimus voi olla pätemätön? Mitkä ovat myyjän ja ostajan oikeudet ja velvollisuudet irtaimen omaisuuden kaupassa? Miten yritysten välinen kauppa eroaa kuluttajakaupasta ? Miten elinkeinonharjoittaja voi suojata oikeuksiaan? Miten immateriaalioikeudet on otettava huomioon markkinoinnissa?

Opiskelumateriaali

Hoppu, Esko & Hoppu, Kari 2012. Kauppa-ja varallisuusoikeuden pääpiirteet. Helsinki: Talentum.
Kyläkallio, Kalle 2018. Yritysjuridiikka. Helsinki: Edita.

Learnissa on opintojakson sisällön ja toteutuksen mukaiset osa-alueet, joissa on runsaasti aineistoa.

Opiskelijan työmäärä

5 op opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 tunnin työskentelyä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien yhteispistekertymänä. Arvioinnissa käytetään itsearviota, vertaisarviota ja opettajan tekemää arviointia.

a) Osaat käyttää johdonmukaisesti kauppaoikeuden ammattikäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä.
d) Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmän kanssa.

Siirry alkuun