Siirry suoraan sisältöön

Johdatus pelituotantoon (10 op)

Toteutuksen tunnus: PO00DN27-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.08.2021 - 29.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.08.2021 - 22.10.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Peliohjelmoinnin koulutus
Opettajat
Niina Mässeli
Pekka Vilpponen
Marko Oras
Teemu Saarelainen
Vastuuopettaja
Niina Mässeli
Ryhmät
POKT21SP
Peliohjelmointi, päivätoteutus
Opintojakso
PO00DN27
Toteutukselle PO00DN27-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää pelituotannon kokonaisuuden ja pystyy toteuttamaan opintojakson aikana ohjatusti ensimmäisen pelinsä alusta alkaen aina julkaisuun asti. Opiskelija tietää peliteollisuudessa olevat erilaiset työtehtävät ja ymmärtää dokumentoinnin sekä suunnittelun tärkeyden. Opiskelija osaa käyttää XAMKin ja GameLabin järjestelmiä sekä dokumentointiohjeita.

Sisältö

Peli julkaisuun asti.
Peliteollisuuden perusteet,
Peliyrityksiä,
Peliteollisuuden työtehtäviä,
Tietojärjestelmät ja GameLab oppimisympäristö
Dokumentointi, Suunnittelu, Menetelmät, Versionhallinta, Pelimoottorit, Kirjallisuus, Sanasto

Arviointi

Opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
- etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
- hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
- käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
- toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta.
Opiskelumateriaali on koostettu useasta lähteestä, opintojaksolla ei vaadita ostettavaa tai lainattavaa kirjaa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Game Studios, Satama logistiikan turvapuisto sekä muut peliohjelmoinnin koulutusta tukevat hankkeet mukana opintojakson toteutuksessa. Osallistuminen alalla merkittävään tapahtumaan tällä toteutuksella virtuaalisesti.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakson harjoitustöille määritetään määräajat opintojakson ajoituksen mukaisesti.

Opiskelijan työmäärä

270 tuntia, joista lähiopetusta noin 112 tuntia

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso toteutetaan 7 viikon rytmissä. Opiskelu on jaettu 28 erilliseen opetuskertaan joille on määritetty viikkoteemat: Peli, Yhteisöt ja verkostot, Tapahtumat, Tekniikat ja toimintatavat, Peliyrityksen toiminta, Raha ja Opintojakson yhteenveto. (Opettajat pidättävät oikeudet muutoksiin, tilanteen niin vaatiessa)

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu oppimistehtäviiin ja läsnäoloon/aktiivisuuteen opintojaksolla

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Kaikki
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Siirry alkuun