Skip to main content

Human development and learning (5 cr)

Code: AV00DF80-3005

General information


Timing
11.01.2021 - 02.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Open University
Teachers
Virve Jussila
Teacher in charge
Virve Jussila
Course
AV00DF80
No reservations found for realization AV00DF80-3005!

Objective

You understand the developmental phases of life span and the factors influencing life course.You can reflect the knowledge related to growth, development and learning and increase your own pedagogical awareness.

Content

How do various developmental theories, concepts of learning and educational philosophies define human growth, development and learning?What is the meaning of environment in individual´s and communities´ objectives and choices?

Course material

Daniel, B., Wassell, S., Gilligan, R & Howe, D. 2010. Child Development for Child Care and Protection Workers. Toinen painos. Lontoo: Jessica Kingsley Publishers. JA
Lehtinen, E., Vauras, M. & Lerkkanen, M.-K. 2016. Kasvatuspsykologia 3. uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus. (luvut 1-11) JA
Nurmi, J-E., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. 2006 tai uudemmat. Ihmisen psykologinen kehitys. (luvut Kehityspsykologinen näkökulma - Vanheneminen)

Study forms and methods

Kirjatentin (5 op) suorittaminen Examissa erikseen ilmoitettavana ajankohtana. Opiskelija voi halutessaan osallistua ennen tenttiä ryhmätyöskentelyyn verkossa tenttikirjojen sisältöjen haltuun ottamiseksi.

Opintojaan nopeuttavat voivat suorittaa pelkästään kirjatentin (5 op) suorittaminen Examissa erikseen ilmoitettavana ajankohtana.

Opintojaksoa ei voi suorittaa työhön integroidusti.

Timing of exams and assignments

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Student workload

Kirjatentti 5 op

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

Students can: a. Use professional vocabulary systematically and show your competence in the knowledge base. b. Look for information in the key information sources of the field.

Go back to top of page