Siirry suoraan sisältöön

Muoti ja tyyli (5 op)

Toteutuksen tunnus: MP00AB65-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.12.2020 - 14.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.01.2021 - 30.04.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Muodin ja puvustuksen koulutus
Opettajat
Esko Ahola
Vastuuopettaja
Esko Ahola
Ryhmät
MPKV19KP
Muoti ja puvustus, päivätoteutus
Opintojakso
MP00AB65
Toteutukselle MP00AB65-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Tunnet muodin ja tyylin teorioita. Syvennät kohderyhmä- ja asiakaslähtöistä ajatteluasi. Osaat suunnitella ja tuottaa elämyksiä asiakkaalle. 1 opPerehdyt syvällisesti erilaisiin trendeihin, tyyleihin, lifestyleihin ja tuotteiden sisältämiin kulttuurisiin viesteihin.Sovellat omaa persoonallista näkemystäsi asiakkaan arvomaailmaa tukevaksi ja palvelevaksi kokonaisuudeksi.Tunnet muodin ja tyylin teorioita.2 opYmmärrät brändin rakentamisen merkityksen ja mahdollisuudet mitä moninaisimmissa yhteyksissä: elämystuotannosta ja tapahtumista aina yksittäisiin, konkreettisiin tuotteisiin kuten esimerkiksi vaatemallistoihin tai esiintymisasuihin.Osaat brändäämiseen liittyen mielikuvien ja visuaalisen markkinoinnin perusteita konkreettisella tasolla, visuaalisen ilmeen ideoinnissa ja konkreettisen materiaalin suunnittelussa.Opit kohderyhmäajattelua ja asiakaslähtöisyyttä tuotteen / palvelun markkinoinnin näkökulmasta.2 opOpit elämysten suunnittelua ja tuottamista.

Sisältö

Miten muodin ja tyylin teoriat (Simmel, Bourdieu, Schulze) auttavat analysoimaan ihmisten erilaisia elämysmaailmoja?Miten muokkaat persoonallista näkemystäsi asiakkaan tyyliin ja arvomaailmaan sopivaksi?Miten sovellat kansainvälistä trendi-informaatiota suunnitelmissasi, perehdyt alan messutoimintoihin ja hyödynnät materiaaleja välittävien agentuurien antamaa informaatiota?                                               Miten havainnoit ja keräät aineistoa ajankohtaisista tyyli- ja pukeutumisilmiöistä?Miten analysoit valitsemaasi aihetta eri teorioiden tarjoamista lähtökohdista?Miten harjoitustyössä rajaat asiakkaasi / kohderyhmäsi ja tuotat hänen arvojaan, toiveitaan ja tarpeitaan palvelevan elämyksellisen tuotteen /palvelun. Asiakas /kohderyhmän edustaja osallistuu suunnitteluprosessiin alusta alkaen.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun