Opinto- ja urasuunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: KY00DS63-3085
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
23.08.2021 - 29.08.2021
Ajoitus
01.08.2021 - 30.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 25
Koulutus
- Sisustusarkkitehtuurin ja kalustesuunnittelun koulutus
Opettaja
- Heli Abdel-Rahman
Vastuuopettaja
Heli Abdel-Rahman
Ryhmät
-
SKKV21SPSisustusarkkitehtuuri ja kalustesuunnittelu, päivätoteutus
Tavoitteet
Osaat toimia vastuullisesti opiskelijana ja korkeakouluyhteisön jäsenenä.
Osaat asettaa oppimistavoitteesi, suunnitella opinto- ja urapolkuasi, seurata opintojesi edistymistä ja arvioida omaa oppimistasi.
Osaat edistää työelämä- ja työllistymisvalmiuksiasi.
Osaat toimia oman alasi eettisten periaatteiden mukaisesti.
Osaat markkinoida omaa osaamistasi työelämälle.
Sisältö
Millainen Xamk on opiskeluyhteisönä ja oppimisympäristönä?
Miten rakennat oman opinto- ja urasuunnitelman?
Miten tunnistat oman osaamisesi ja edistät työelämävalmiuksiasi?
Millainen on ammattialasi?
Mitä ja millainen on alasi ammattietiikka?
Miten markkinoit omaa osaamistasi ja vahvistat työnhakutaitojasi?
Miten edistät jatkuvaa oppimistasi?
Opiskelumateriaali
Saatavilla opintojakson Learn alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.
Opiskelijan työmäärä
5 op on 135h, josta kontaktiopetuksen osuus on 70h ja itsenäisen työn osuus 65h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso koostuu seuraavista teemoista
- Orientaatioviikko ja HOPS-keskustelut
- Työelämätaidot
- Oman alan ammattietiikka
- Oman osaamisen markkinointi
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävän arviointi