Managing networks and customer relationships (5 cr)
Code: SJ00DV03-3001
General information
- Enrollment
- 08.11.2021 - 21.11.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.01.2022 - 30.04.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Development and Leadership in Health Care and Social Services
Objective
You know the importance of feeling, trust and commitment in managing networks.
You can create the starting points for interaction and partnerships between people and organizations in a genuine dialogue.
You will be able to organize projects that encourage enthusiasm, motivation and commitment of the actors towards a common goal.
You can acquire and evaluate information for managing multichannel customer relationships.
You will be able to lead partnerships and multicultural partnerships in a entrepreneurial way.
You will be able to plan and implement marketing in the deepening of customer relationships as part of strategic management.
Content
How do you implement the importance of feeling, trust and commitment in network management?
How do you implement interaction and partnerships between people and organizations in genuine dialogue?
How do you organize projects that encourage enthusiasm, motivation and commitment towards a common goal?
How do you acquire and evaluate information for managing multichannel customer relationships?
How do you lead partnerships and multicultural partnerships with an entrepreneurial approach?
How do you plan and implement marketing in the deepening of customer relationships as part of strategic management?
Evaluation
Students can
find, study, produce and evaluate critically multidisciplinary data in their field of expertise.
solve demanding problems in research, development and innovation.
be responsible for operations and develop them independently.
evaluate different strategic approaches and justify their use in terms of management and development.
work independently in the expert duties of their professional field or as entrepreneurs.
communicate proficiently and systematically in their spoken and written native language and in one foreign language.
Course material
Järvensivu T. 2020. Verkostojen johtaminen.
Muu opiskelumateriaali kuvataan Learnissa.
Study forms and methods
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja etäopetuksella Teamsin kautta. Opintojakso sisältää aikataulutettuja tehtäviä ja aktiivista osallistumista etäluennoilla.
RDI and work-related cooperation
Verkoston kehittämissuunitelma-tehtävä (2op) on mahdollista integroida omaan työhön.
Timing of exams and assignments
Tehtävät palautetaan annetun määräajan puitteissa. Aikataulut infotaan ensimmäisellä etätunnilla.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 5op:n kokonaisuudessa 135 h.
Further information
Opintojakson aloitukseen liittyvän informaation opintojaksolle ilmoittautuneet opiskelijat saavat sähköpostilla ennen opintojakson alkamista. Opintojakso sisältää aikataulutettuja ryhmätehtäviä.
Opettajat: Maija Vihervirta-Nikula, maija.vihervirta-nikula@xamk.fi
ja Anna Makkonen, anna.makkonen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
d. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti
e. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
f. työskennellä itsenäisesti alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä
Numeerinen arviointi 1-5, hylätty