Skip to main content

Managing networks and customer relationships (5 cr)

Code: SJ00DV03-3001

General information


Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

20.01.2022 - 30.04.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Master's Degree Programme in Development and Leadership in Health Care and Social Services

Teachers

  • Maija Vihervirta
  • Anna Makkonen

Teacher in charge

Anna Makkonen

Groups

  • SJSA21KY
    Sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen, ylempi amk

Objective

You know the importance of feeling, trust and commitment in managing networks. 
You can create the starting points for interaction and partnerships between people and organizations in a genuine dialogue.
You will be able to organize projects that encourage enthusiasm, motivation and commitment of the actors towards a common goal.
You can acquire and evaluate information for managing multichannel customer relationships. 
You will be able to lead partnerships and multicultural partnerships in a entrepreneurial way. 
You will be able to plan and implement marketing in the deepening of customer relationships as part of strategic management.

Content

How do you implement the importance of feeling, trust and commitment in network management?
How do you implement interaction and partnerships between people and organizations in genuine dialogue?
How do you organize projects that encourage enthusiasm, motivation and commitment towards a common goal?
How do you acquire and evaluate information for managing multichannel customer relationships? 
How do you lead partnerships and multicultural partnerships with an entrepreneurial approach?
How do you plan and implement marketing in the deepening of customer relationships as part of strategic management?

Opiskelumateriaali

Järvensivu T. 2020. Verkostojen johtaminen.
Muu opiskelumateriaali kuvataan Learnissa.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja etäopetuksella Teamsin kautta. Opintojakso sisältää aikataulutettuja tehtäviä ja aktiivista osallistumista etäluennoilla.

TKI ja työelämäyhteistyö

Verkoston kehittämissuunitelma-tehtävä (2op) on mahdollista integroida omaan työhön.

Tentit ja muut määräajat

Tehtävät palautetaan annetun määräajan puitteissa. Aikataulut infotaan ensimmäisellä etätunnilla.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 5op:n kokonaisuudessa 135 h.

Further information

Opintojakson aloitukseen liittyvän informaation opintojaksolle ilmoittautuneet opiskelijat saavat sähköpostilla ennen opintojakson alkamista. Opintojakso sisältää aikataulutettuja ryhmätehtäviä.

Opettajat: Maija Vihervirta-Nikula, maija.vihervirta-nikula@xamk.fi
ja Anna Makkonen, anna.makkonen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
d. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti
e. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
f. työskennellä itsenäisesti alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä

Numeerinen arviointi 1-5, hylätty