Kaupallistaminen liiketoiminnassa (5 op)
Toteutuksen tunnus: MO00DP03-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
23.08.2021 - 29.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.09.2021 - 28.11.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Xentre (vanhennettu) – yrittäjyyden ja innovaatioiden tutkimus- ja koulutusyksikkö (YRI)
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Opettajat
- Marjaana Roponen
- Anna-Liisa Immonen
- Vastuuopettaja
- Anna-Liisa Immonen
- Ryhmät
-
VV2021-2022Valinnaiset opinnot 2021-2022
- Opintojakso
- MO00DP03
Tavoitteet
Käytät johdonmukaisesti kaupallistamisen ammattikäsitteitä.
Osaat soveltaa kaupallistamisen keinoja ja menetelmiä.
Ymmärrät kuinka liiketoiminta saadaan menestymään markkinoilla.
Ymmärrät kannattavan liiketoiminnan lähtökohdat
Sisältö
Miten keräät ja analysoit markkinatietoa liiketoiminnan kehittämiseksi?
Kuinka kartoitat potentiaalisia asiakkaita?
Mitä on brändäys?
Mitä on kaupallinen kommunikointi?
Mitä tarkoittaa asiakaslähtöisyys?
Miten kannattavuus syntyy liiketoiminnassa?
Arviointi
Opiskelija osaa -käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä. -etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä. -hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia. -toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa. -käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita. -toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti. -perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Opiskelumateriaali
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 16. uud. p. Helsinki: Edita.
Jormakka, R. k., Koivusalo, K., Lappalainen, J. k. & Niskanen, M. k. 2015. Laskentatoimi. 4. uud. p. Helsinki: Edita.
Opiskelijan työmäärä
133 h itsenäistä verkkotyöskentelyä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Palautettavat raportit ja tentti.
Esitietovaatimukset
Ei edellytetä aikaisempaa osaamista.