Skip to main content

Individual guidance (5 cr)

Code: YP00DU18-3003

General information


Enrollment
14.12.2020 - 14.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2021 - 30.04.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
Mirka Lähdeniemi
Teacher in charge
Mirka Lähdeniemi
Groups
YPMI20KP
Civic Activities and Youth Work, full-time studies
Course
YP00DU18
No reservations found for realization YP00DU18-3003!

Objective

You are familiar with various theories on individual guidance.

You know how to use methods based on these theories in individual guidance situations.

You know how to use theories in practical guidance with a young person.

You can apply the methods appropriately in an individual guidance situation.

Content

What are the main theories on individual guidance?

What methods can you use in individual guidance based on the theories?

How can the theories and methods be applied to individual guidance and plans?

Evaluation

You can use the professional vocabulary of guidance systematically.

You identify interrelated tasks.

You know how to use the methods of the professional field.

You can justify your actions according to the ethical principles of the professional field.

Evaluation scale 0-5.

Course material

Furman, B. & Ahola, T. 2012.Ongelmista ratkaisuihin. Lyhytterapian perusteet. Helsinki. Tammi.
Morgan, A. 2008. Johdatus narratiiviseen terapiaan. Jyväskylä: Gummerus.
Ojanen, S.2009. Ohjauksesta oivallukseen. Ohjausteorian käsittelyä. Helsinki: Palmenia.
Onnismaa, J., Pasanen, H. & Spangar, T. (toim.)2000, 2004. Ohjaus ammattina ja tieteenalana 1-3. Jyväskylä: PS-kustannus.
Onnsimaa, J. Ohjaus- ja neuvontatyö. Aikaa, huomiota, kunnioitusta. Helsinki: Gaudeamus.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opit, millaisia ovat erilaiset ohjausmenetelmät (esim. sosiodynaaminen -, ratkaisukeskeinen - ja narratiivinen menetelmä) ja tulevaisuuden ohjaus.
Hallitset teorioihin pohjautuvia menetelmiä yksilöohjaustilanteessa.
Osoitat perehtyneisyytesi ohjausmenetelmiin ja ohjausteorioihin.
Opintojaksolla harjoitellaan yksilöohjaamista käytännön tilanteessa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojaksosta on saatavana itsenäinen vaihtoehto, jonka voit suorittaa halutessasi nopeuttaa opintoja.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson työpaikallasi yhteistyöverkostojasi hyödyntäen joko kokonaan tai osittain. Tällöin ole yhteydessä ennen opintojakson alkua vastuuopettajaan ja sovi työsi opinnollistamisesta opintojakson osaamistavoitteita tukevaksi. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojakson oppimistavoitteisiin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

Student workload

Työviikkopohjainen väylä: noin 48 tuntia lähiopetusta, 87 tuntia itsenäistä työskentelyä.
Opintoja nopeuttava väylä: 135 tuntia itsenäistä työskentelyä.
Työhön integroitu väylä: Sovitaan opettajan kanssa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opettajan suorittama arviointi tehtävien pohjalta. Mahdollinen tentti.
Itse- ja ryhmäarviointi.

Go back to top of page