Siirry suoraan sisältöön

Yrityksen perustaminen ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: Y26300003-3027

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

31.07.2021 - 30.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Terveysalan ja ensihoidon koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Naprapaattikoulutus

Opettaja

  • Marja Turkki

Vastuuopettaja

Marja Turkki

Ryhmät

  • NAKT18SP
    Naprapaatti, päivätoteutus

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:   - tunnistaa yrittäjyyden merkityksen kansantaloudessa   - osaa arvioida omia yrityksen perustamisen mahdollisuuksia sekä tietojen, taitojen ja asenteiden näkökulmista.   - tunnistaa yrityksen perustamisen keskeisimmät vaatimukset - Ymmärrät yrityksen imagon merkityksen ja osaat hyödyntää yrityksen tukiverkostoja. - Ymmärrät asiakkaiden, markkinoinnin ja Sos. Median merkityksen. - Osaat hinnoitella omat tuotteet.

Sisältö

Onko liikeideatoimiva? Mikä yritysmuoto on paras yrityksesi kannalta ? Miten rahoitat yritystoimintasi? Miten käynnistät yritystoiminnan? Miten yritys toimii? Mikä merkitys on yrityksen asiakkailla? Mitä tarkoitetaan asiakaslähtöisellä markkinoinnilla? Mitkä tekijät vaikuttavat yritysimagon syntymiseen? Miten hinnoittelet tuotteet/palvelut ? Sisältö: 1. Yrittäjyys yritystoiminnan lähtökohtana 2. Yritysidean mahdollisuuksien löytäminen 3. Yritysidean kehittäminen liikeideaksi 4. Yrityksen perustamiseen liittyvät tukijärjestelmät 5. Perustettavan yrityksen rahoitustarve ja -lähteet 6. Uuden yrityksen riskien arvionti ja hallinta 7. Käytännön perustamistoimet 8. PK-yrityksen markkinoinnin suunnittelu  

Yksilölliset oppimisväylät

Lähiopetus ja oman yrityksen perustamiseen liittyvät tehtävät. Terveysalalla jo yrityksen perustanut osallistuu tehtävien tekoon soveltuvin osin. Lainsäädäntöön liittyvä osuus on pakollinen kaikille.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat arvioida käyttämääsi tietoa kriittisesti. Osaat hahmottaa, miten yritys toimii ja mitä sen käynnistäminen edellyttää. Osaat suunnitella yrityksen toimintaa ja hankkia asiakkaita. Tunnet viestinnän, hinnoittelun ja markkinoinnin perusteet.   Kiitettävä (5), Hyvä (4-3), Tyydyttävä (2-1), Hylätty (0)