Yrityksen perustaminen ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: Y26300003-3027
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
31.07.2021 - 30.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Terveysalan ja ensihoidon koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Naprapaattikoulutus
Opettaja
- Marja Turkki
Vastuuopettaja
Marja Turkki
Ryhmät
-
NAKT18SPNaprapaatti, päivätoteutus
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija: - tunnistaa yrittäjyyden merkityksen kansantaloudessa - osaa arvioida omia yrityksen perustamisen mahdollisuuksia sekä tietojen, taitojen ja asenteiden näkökulmista. - tunnistaa yrityksen perustamisen keskeisimmät vaatimukset - Ymmärrät yrityksen imagon merkityksen ja osaat hyödyntää yrityksen tukiverkostoja. - Ymmärrät asiakkaiden, markkinoinnin ja Sos. Median merkityksen. - Osaat hinnoitella omat tuotteet.
Sisältö
Onko liikeideatoimiva? Mikä yritysmuoto on paras yrityksesi kannalta ? Miten rahoitat yritystoimintasi? Miten käynnistät yritystoiminnan? Miten yritys toimii? Mikä merkitys on yrityksen asiakkailla? Mitä tarkoitetaan asiakaslähtöisellä markkinoinnilla? Mitkä tekijät vaikuttavat yritysimagon syntymiseen? Miten hinnoittelet tuotteet/palvelut ? Sisältö: 1. Yrittäjyys yritystoiminnan lähtökohtana 2. Yritysidean mahdollisuuksien löytäminen 3. Yritysidean kehittäminen liikeideaksi 4. Yrityksen perustamiseen liittyvät tukijärjestelmät 5. Perustettavan yrityksen rahoitustarve ja -lähteet 6. Uuden yrityksen riskien arvionti ja hallinta 7. Käytännön perustamistoimet 8. PK-yrityksen markkinoinnin suunnittelu
Yksilölliset oppimisväylät
Lähiopetus ja oman yrityksen perustamiseen liittyvät tehtävät. Terveysalalla jo yrityksen perustanut osallistuu tehtävien tekoon soveltuvin osin. Lainsäädäntöön liittyvä osuus on pakollinen kaikille.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Osaat arvioida käyttämääsi tietoa kriittisesti. Osaat hahmottaa, miten yritys toimii ja mitä sen käynnistäminen edellyttää. Osaat suunnitella yrityksen toimintaa ja hankkia asiakkaita. Tunnet viestinnän, hinnoittelun ja markkinoinnin perusteet. Kiitettävä (5), Hyvä (4-3), Tyydyttävä (2-1), Hylätty (0)