Palvelumuotoilun perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: PA00CY22-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
14.12.2020 - 14.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2021 - 31.03.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Palvelumuotoilun koulutus
- Opettajat
- Marjo Suviranta
- Sanna Haapanen
- Vastuuopettaja
- Sanna Haapanen
- Ryhmät
-
PAKV21KMPalvelumuotoilu, monimuoto
- Opintojakso
- PA00CY22
Tavoitteet
Osaat sijoittaa palvelumuotoilun muotoilun tehtäväkenttään.
Osaat käyttää palvelumuotoilun keskeisimpiä käsitteitä.
Osaat palvelumuotoilun prosessin ja osaat hyödyntää palvelumuotoilun keskeisimpiä työkaluja.
Sisältö
Mitä palvelumuotoilu on ja miten se sijoittuu muotoilun kenttään ja monialaisen kehittämisen kenttään?
Millaisia ovat keskeisimmät palvelumuotoilun menetelmät ja kuinka niitä hyödynnetään?
Opiskelumateriaali
Satu Miettinen, 2011: Palvelumuotoilu
Uusia menetelmiä käyttäjätiedon hankintaan ja hyödyntämiseen
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
- onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
- millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
- mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
Ota yhteys opettajaan
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioidaan: oppimistehtävät ja oppilaan itsereflektio.
Perusteet: asiasisältö, harjoitustehtävien taso ja oppilaan oma arvio oppimisesta.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja harjoitustöiden hyväksytty suorittaminen.
Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1); hylätty
Esitietovaatimukset
Ei edellytä aiempaa osaamista