Skip to main content

Human growth, development and learning (5 cr)

Code: FT00DU78-3003

General information


Enrollment
14.12.2020 - 14.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 31.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Johanna Vesanto
Elina Päykkönen
Teacher in charge
Elina Päykkönen
Groups
FTSA21KP
Physiotherapy, full-time studies
Course
FT00DU78
No reservations found for realization FT00DU78-3003!

Objective

You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.

Content

How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?

Evaluation

Students can
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Sähköinen opiskelumateriaali Learn - alustalla. Opettajan osoittama lähdekirjallisuus oppimisen tueksi esitellään opintojakson orientaatiotunneilla.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Verkkototeutus - Perehdyt itsenäisesti Learn - alustalla olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.

Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Timing of exams and assignments

Opintojakson toteutusaikataulu, oppimistehtävät sekä niiden määräajat käydään läpi opintojakson orientaatiotunneilla.

Opintojakso sisältää Gerontologian kirjatentin (1 op): Heikkinen, E., Jyrkämä, J., Rantanen, T. & Aromaa, A. 2020. Gerontologia

Student workload

Opiskelijan työmäärä vastaa 5 opintopisteen työmäärää (5 x 27h = 135h)

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan hyväksytty / hylätty (täydennettävä)
Hyväksytty (H) suorittaminen edellyttää oppimistehtävien suorittamista vähintään H3 tasolla (HYVÄ) kaikista opintojakson osa – alueista:
1. Lapsuus 2 op
2. Aikuisuus 2 op
3. Ikääntyminen 1 op

Go back to top of page