Skip to main content

Personal selling (5cr)

Code: LT00CY39-3011

General information


Enrollment
12.04.2021 - 25.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.09.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Laura Hakanen
Teacher in charge
Kirsi Soulamo
Groups
LTKV20SP3
Business, full-time studies
Course
LT00CY39

Unfortunately, no reservations were found for the realization Personal selling LT00CY39-3011. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

You know how to acquire information about customers, products and competitors to support personal selling.
You can describe a company’s sales process and can act appropriately.
You can carry out a personal selling negotiation appropriately.

Content

What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
How do selling to consumers, companies and other organisations differ from each other?
What is a strategy-based sales process?
What are personal selling skills and how are they developed?
How do communication styles affect personal selling?
What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?

Evaluation

Students can
- search information from the main sources of information to support personal selling
- perceive the totality of a company’s sales process and the tasks required at the different stages of the sales process
- act in selling situations and customer encounters in appropriate ways

Course material

Mäkelä ja Pitkäpaasi, 2015: Myyntiajattelu
MMA: Opas myyntityöhön

Muu aiheeseen liittyvä kirjallisuus, joka ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.

Study forms and methods

Jos opiskelijalla on kokemusta B2B myyntityöstä, mahdollisesta osaamisen näytöstä tulee keskustella opettajien kanssa ennen opintojakson alkua tai heti sen alkaessa.

Jos opiskelija työskentelee jo B2B -myynnin parissa, omaan työhön integroidusta suorituksesta tulee myös ottaa yhteyttä opettajiin heti opintojakson alussa.

Tätä toteutusta ei voi suorittaa verkossa itsenäisesti.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla noudatetaan kansallista ammattikorkeakoulujen Bestseller-myyntikilpailukonseptia, jossa mukana vuosittain vaihtuvat työelämäyhteistyökumppanit.

Lisätietoja: bestsellercompetition.fi

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakson loppupuolella annetaan myyntityön näyttö työelämän edustajille.
Huippumyyjän itsetuntemus - itsenäinen tehtävä
Videotehtävä - ryhmätyö

Student workload

Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja myyntitreeneihin 40 h
Huippumyyjän itsetuntemus - itsenäinen tehtävä 20 h
Valmistautuminen myyntityön näyttöön ja näyttö 20 h
Lukupiiri 30 h

Course part description

Myyntiprosessi
Huippumyyjän itsetuntemus
Myyntitreenit ja -valmennus
Vierailijaluennot
Lukupiiri, jossa esitellään ja fasilitoidaan keskustelu itse valitusta myyntityötä käsittelevästä kirjasta

Further information

Lisätietoja antaa: laura.hakanen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Tiedollinen osaaminen: Lukupiiri + infograafi sekä videotehtävä myyntiprosessista 66,6%
Taidollinen osaaminen: Bestseller-kilpailu, harjoittelu kilpailua varten 33,4%
Työtapaosaaminen / työelämätaidot /asenne: Ennakkotehtävä, henk.koht. testit, kilpailu, harjoittelu kilpailua varten (hyväksytty/hylätty)

Qualifications

Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
Customer insight and customer service 5 ECTS credits or equivalent knowledge

Go back to top of page