Personal selling (5cr)
Code: LT00CY39-3011
General information
- Enrollment
- 12.04.2021 - 25.04.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.09.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Laura Hakanen
- Teacher in charge
- Kirsi Soulamo
- Groups
-
LTKV20SP3Business, full-time studies
- Course
- LT00CY39
Unfortunately, no reservations were found for the realization Personal selling LT00CY39-3011. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
You know how to acquire information about customers, products and competitors to support personal selling.
You can describe a company’s sales process and can act appropriately.
You can carry out a personal selling negotiation appropriately.
Content
What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
How do selling to consumers, companies and other organisations differ from each other?
What is a strategy-based sales process?
What are personal selling skills and how are they developed?
How do communication styles affect personal selling?
What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?
Evaluation
Students can
- search information from the main sources of information to support personal selling
- perceive the totality of a company’s sales process and the tasks required at the different stages of the sales process
- act in selling situations and customer encounters in appropriate ways
Course material
Mäkelä ja Pitkäpaasi, 2015: Myyntiajattelu
MMA: Opas myyntityöhön
Muu aiheeseen liittyvä kirjallisuus, joka ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.
Study forms and methods
Jos opiskelijalla on kokemusta B2B myyntityöstä, mahdollisesta osaamisen näytöstä tulee keskustella opettajien kanssa ennen opintojakson alkua tai heti sen alkaessa.
Jos opiskelija työskentelee jo B2B -myynnin parissa, omaan työhön integroidusta suorituksesta tulee myös ottaa yhteyttä opettajiin heti opintojakson alussa.
Tätä toteutusta ei voi suorittaa verkossa itsenäisesti.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla noudatetaan kansallista ammattikorkeakoulujen Bestseller-myyntikilpailukonseptia, jossa mukana vuosittain vaihtuvat työelämäyhteistyökumppanit.
Lisätietoja: bestsellercompetition.fi
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakson loppupuolella annetaan myyntityön näyttö työelämän edustajille.
Huippumyyjän itsetuntemus - itsenäinen tehtävä
Videotehtävä - ryhmätyö
Student workload
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja myyntitreeneihin 40 h
Huippumyyjän itsetuntemus - itsenäinen tehtävä 20 h
Valmistautuminen myyntityön näyttöön ja näyttö 20 h
Lukupiiri 30 h
Course part description
Myyntiprosessi
Huippumyyjän itsetuntemus
Myyntitreenit ja -valmennus
Vierailijaluennot
Lukupiiri, jossa esitellään ja fasilitoidaan keskustelu itse valitusta myyntityötä käsittelevästä kirjasta
Further information
Lisätietoja antaa: laura.hakanen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Tiedollinen osaaminen: Lukupiiri + infograafi sekä videotehtävä myyntiprosessista 66,6%
Taidollinen osaaminen: Bestseller-kilpailu, harjoittelu kilpailua varten 33,4%
Työtapaosaaminen / työelämätaidot /asenne: Ennakkotehtävä, henk.koht. testit, kilpailu, harjoittelu kilpailua varten (hyväksytty/hylätty)
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
Customer insight and customer service 5 ECTS credits or equivalent knowledge