Personal selling (5 cr)
Code: LT00CY39-3011
General information
- Enrollment
- 12.04.2021 - 25.04.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.09.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Laura Hakanen
- Teacher in charge
- Kirsi Soulamo
- Groups
-
LTKV20SP3Business, full-time studies
- Course
- LT00CY39
Objective
You know how to acquire information about customers, products and competitors to support personal selling.
You can describe a company’s sales process and can act appropriately.
You can carry out a personal selling negotiation appropriately.
Content
What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
How do selling to consumers, companies and other organisations differ from each other?
What is a strategy-based sales process?
What are personal selling skills and how are they developed?
How do communication styles affect personal selling?
What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?
Evaluation
Students can
- search information from the main sources of information to support personal selling
- perceive the totality of a company’s sales process and the tasks required at the different stages of the sales process
- act in selling situations and customer encounters in appropriate ways
Course material
Mäkelä ja Pitkäpaasi, 2015: Myyntiajattelu
MMA: Opas myyntityöhön
Muu aiheeseen liittyvä kirjallisuus, joka ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.
Study forms and methods
Jos opiskelijalla on kokemusta B2B myyntityöstä, mahdollisesta osaamisen näytöstä tulee keskustella opettajien kanssa ennen opintojakson alkua tai heti sen alkaessa.
Jos opiskelija työskentelee jo B2B -myynnin parissa, omaan työhön integroidusta suorituksesta tulee myös ottaa yhteyttä opettajiin heti opintojakson alussa.
Tätä toteutusta ei voi suorittaa verkossa itsenäisesti.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla noudatetaan kansallista ammattikorkeakoulujen Bestseller-myyntikilpailukonseptia, jossa mukana vuosittain vaihtuvat työelämäyhteistyökumppanit.
Lisätietoja: bestsellercompetition.fi
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakson loppupuolella annetaan myyntityön näyttö työelämän edustajille.
Huippumyyjän itsetuntemus - itsenäinen tehtävä
Videotehtävä - ryhmätyö
Student workload
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja myyntitreeneihin 40 h
Huippumyyjän itsetuntemus - itsenäinen tehtävä 20 h
Valmistautuminen myyntityön näyttöön ja näyttö 20 h
Lukupiiri 30 h
Course part description
Myyntiprosessi
Huippumyyjän itsetuntemus
Myyntitreenit ja -valmennus
Vierailijaluennot
Lukupiiri, jossa esitellään ja fasilitoidaan keskustelu itse valitusta myyntityötä käsittelevästä kirjasta
Further information
Lisätietoja antaa: laura.hakanen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Tiedollinen osaaminen: Lukupiiri + infograafi sekä videotehtävä myyntiprosessista 66,6%
Taidollinen osaaminen: Bestseller-kilpailu, harjoittelu kilpailua varten 33,4%
Työtapaosaaminen / työelämätaidot /asenne: Ennakkotehtävä, henk.koht. testit, kilpailu, harjoittelu kilpailua varten (hyväksytty/hylätty)
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
Customer insight and customer service 5 ECTS credits or equivalent knowledge