Innovative built environment business (5 cr)
Code: KR00EA44-3002
General information
- Enrollment
-
08.11.2021 - 21.11.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
10.01.2022 - 30.04.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Culture
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master’s Degree Programme in Sustainable Construction and Design
- Teachers
- Anu Kuusela
- Teacher in charge
- Katja Ahola
- Groups
-
KRKV21SYSustainable construction and cesign, master studies
- Course
- KR00EA44
Objective
The cost of construction determines the methods and materials used. You will understand the cost structure of construction and the impact of new methods on costs. You will also outline various options to implement new construction opportunities cost-effectively.
Content
What are the costs of traditional construction?
What does variability cost?
What is understood with built environment business?
How to create business in a built environment?
Evaluation
Students can
- utilize big data in decision making.
- solve complex problems with data and information.
- systematically analyze the importance and value of data.
- communicate data-based knowledge to selected target groups.
Course material
EUROOPAN VIHREÄN KEHITYKSEN OHJELMA eli EU Green Deal
Saatavilla osoitteessa: https://ec.europa.eu/info/strategy/priorities-2019-2024/european-green-deal_fi
Ympäristöministeriön aineisto:
DIGITAALINEN RAKENNETTU YMPÄRISTÖ
Saatavilla osoitteessa: https://ym.fi/digitaalinen-rakennettu-ymparisto
KEHITTYVÄT KAUPUNGIT
Saatavilla osoitteessa: https://ym.fi/kaupunkien-kehittaminen
Learn aineisto ja kirjallisuus.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla ei ole tenttiä
Course part description
Osa 1: Orientaatio
Esittely ja oppimistavoitteet
Oppimisalusta harjoitukset; Learn, Teams ja Padlet.
Osa 2:
Mitä innovatiivinen liiketoiminta tarkoittaa sinulle
Mitä sinulle tarkoittavat rakennetun ympäristön innovaatiot
Mitä rakentamisen ongelmia innovaatioiden tulisi mielestäsi pyrkiä ratkomaan?
Osa 3:
Muodostat innovaatio tuottavuuden teorian
Pohdit innovaatioiden suhdetta ja vaikutusta tuottavuuteen
Tunnistat ja kuvaat johtamisfilosofiasi ja pyrit hahmottamaan niiden vaikutuksia tuottavuuteen ja innovaatioiden syntymiseen
Pohdit kuinka johdat muutosta?
Pohdit miten organisaation tuottavuutta kehitetään?
Further information
Opintojakso toteutetaan tutkivan oppimisen menetelmin. Opintojakso ei sisällä luennointia, vaan opetus tapahtuu dialogin avulla sekä yhteisissä tapaamissa, että pienryhmä- ja henkilökohtaisissa tapaamisissa.
Opiskelualustoina ovat Learn, Teams ja Padlet sekä mahdollisesti muut digitaaliset alustat. Alustojen käyttöön tutustut ennen opintojaksoa orientoivien harjoitusten avulla. Oppimisympäristöjen avulla kehität digitaalisen työskentelyn taitojasi.
Asetat työelämälähtöisen ongelman pohdittavaksi ja ratkaistavaksi.
Etsit tietoa ja tutustut valitsemiisi aineistoihin. Kehittämistehtävässä luot teorian aineiston avulla luoden metatekstin avulla dialogin. Näin kehität taitojasi luoda synteesejä; uutta oivaltamista ongelmanratkaisun tueksi ja työskentelysi aikana sinulle syntyy syvällinen käsitys tutkimastasi aiheesta.
Opintojakson opiskelijoiden raportit muodostavat portfolion eli opintojakson työt ja tulokset jaetaan kaikkien osallistujien kesken. Laadit esseen (kaksi-kolme sivua) sekä jonkin näistä vaihtoehdoista
miellekartan, tiekartan tai vastaavan, jolla visualisoit ja teet oppimisesi tulokset.
Pienryhmässä osallistut laajemman yhteisoppimisen projektiin, jossa laaditte oppimisenne tuloksista sivun raportin (max 15 sivua + lähdeluettelo).Opintojakson loppupuolella teette työstänne esityksen tai video esityksen ja toimitte vertaisarvioijana toiselle ryhmälle.
Itse- ja vertaisarviointi on osa oppimista. Reflektion avulla opit tunnistamaan omia kehittymisen mahdollisuuksiasi ja tarpeitasi. Antamalla palautetta harjoittelet asiantuntijana toimimista ja osaamisen tunnistamista sekä tunnustamista ja tiimin osaamisen kehittämisen tukemista.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
ARVIOINTIMENETELMÄT
Itsearviointi
Vertaisarviointi
Opettajan tekemä arviointi
Hylkäysperuste: Plagiointi tai epärehellinen tai epäeettinen toiminta.
Opettajan tekemä arviointi huomioiden itse- ja vertaisarvioinnista, niiden laadusta ja laajuudesta sekä raportista. Opintojakson arvosana voi kohota opiskelijan opintojaksolla muilla tavoilla osoittaman osaamisen tunnistamisen vaikutuksesta.
Kokonaisarviointi muodostuu arviointien keskiarvosta ja kaikkia arviointeja painotetaan tasa-arvoisesti.
Arvioinnissa kiinnitetään huomiota työn jäsentelyyn, ongelman- tai tehtävänasetteluun, lähteiden käyttöön, menetelmien hallintaan, prosessin läpinäkyvyyteen ja raportoinnin tapaan.
Vertaisarvioijana tarkastat esimerkiksi lähdeluettelon ja lähdeviitteiden vastaavuuden. Tavoitteenasi on esittää kriittinen ja rakentava arvio arvioitavan työn sisällöstä ja esitystavasta.