Need, support and responsibility (5 cr)
Code: SO00CU73-3005
General information
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
10.01.2022 - 30.04.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, Master's Degree
Teachers
- Tuija Suikkanen-Malin
- Suvi Vallenius
- Tanja Mäkelä
- Tuomo Paakkonen
Teacher in charge
Tuija Suikkanen-Malin
Groups
-
SOKV21SYSosiaaliala, ylempi amk
Objective
You do planned prevention work in the social field and you can evaluate it.
You will be able to define the social needs of the client oriented.
You can use the methods and tools of social support according to the needs and resources, and you can evaluate them.
You understand and agree to the social field’s processes responsibilities of the owners.
Content
How you do planned prevention work in social field?
How you evaluate preventive work?
How do you use the methods and tools of social support?
How do you evaluate the methods of social support?
How to understand and accept the responsibilities of process owners?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-oppimisalustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson toteutuksessa on kolme osiota. Ehkäisevä työ ja varhainen tuki sekä ehkäisevän työn käytännöt (sisältää PBL työskentelyn), kirjallisuuspiiristä sekä tehtävistä tai harjoitteista. Lisäksi osioon kuuluuTKI-toiminnan kanssa toteutettavaa kehittämistyötä. Lähiopetus tukee oppimisen etenemistä ja vahvistaa sosiaalista tiedonmuodostusta.
Nopeutettu oppimisväylä: Opintojakson toteutuksessa on kolme osiota. Ehkäisevä työ ja varhainen tuki sekä ehkäisevän työn käytännöt (sisältää PBL työskentelyn), kirjallisuuspiiristä sekä tehtävistä tai harjoitteista. Lisäksi osioon kuuluu Työelämän ja/tai Xamkin TKI-toiminnan kanssa toteutettavaa hanketyötä meneillään olevissa hankkeissa. Tehtävien teon ja tiedonhankinnan nopeuttaminen on mahdollista.
Työhön integroitu oppimisväylä: Opintojakson toteutuksessa on kolme osiota. Ehkäisevä työ ja varhainen tuki sekä ehkäisevän työn käytännöt (sisältää PBL työskentelyn), kirjallisuuspiiristä sekä tehtävistä tai harjoitteista. Lisäksi osioon kuuluu Xamkin TKI-toiminnan kanssa toteutettavaa hanketyötä meneillään olevissa hankkeissa. Hanke työn ja tehtävät voidaan liittää myös omaan työhön.
TKI ja työelämäyhteistyö
Hanketyötä tehdään 2 opintopistettä yhteistyössä Kymsoten kehittämistyön kanssa. Opiskelijoille tarjotaan valinnaisesti hankkeita. Työskentely toteutetaan ryhmissä.
Työelämävieraat mahdollisia.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan kokonaistuntimäärä 135 tuntia jakautuu seuraavasti:
Lähiopetusta 16 tuntia
Kirjallisuuteen perehtyminen ja kirjallisuuskeskustelu 49 tuntia.
Tehtävät 30 tuntia
Verkosto- ja ryhmätyöskentelyä yhteensä 40 h
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Hyväksytysti suoritetut tehtävät ja aktiivinen osallistuminen.
Qualifications
Sosionomi (AMK) tai geronomi (AMK) -tutkinto ja riittävä alan työkokemus.