Skip to main content

Working as an educator (5 cr)

Code: YP00DU31-3001

General information


Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2022 - 29.04.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
Hanne Salovaara-Pitkänen
Teacher in charge
Hanne Salovaara-Pitkänen
Groups
YPMI20KP
Civic Activities and Youth Work, full-time studies
Course
YP00DU31
No reservations found for realization YP00DU31-3001!

Objective

You demonstrate your familiarity with didactics, particularly in education planning, and know the different ways of working in educational and training situations, and you are able to evaluate training in the field of youth work.

Content

What is didactics?
How are training events planned?
How are training events implemented and evaluated?

Evaluation

You can use professional concepts related to didactics in an expert way.
You can choose the appropriate working methods for the selected target group in training situations and justify your choices.

Evaluation scale 0-5

Course material

Jyrhämä, R.; Hellstöm, M.; Uusikylä,K.; Kansanen, P.2016 Opettajan didaktiikka. PS kustannus.
Saloviita, T. 2007. Yhteistoiminnallinen oppiminen ja osallistava kasvatus. Juva: PS-kustannus.
Vuorinen, J.2005. Tuhat tapaa opettaa – menetelmäopas opettajille, kouluttajille ja ryhmän ohjaajille. Novus oy.
Uusikylä, K. & Atjonen, P.2007. Didaktiikan perusteet. Helsinki: Wsoy.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojaksolla perehdytään didaktiikan perusteisiin, erityisesti koulutussuunnitteluun, eri työtapojen käyttöön koulutustilanteissa sekä koulutuksen arviointiin nuorisotyön ja kansalaistoiminnan kentällä. Opintojaksolla käytetään monipuolisia työskentelytapoja. Voit suorittaa osan opintojakson tehtävistä valitsemassasi työpaikassa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson itsenäisesti tekemällä oppimistehtävän, joka kiinnittyy seuraaviin opintojakson keskeisiin teemoihin
1. Perehtyminen valitsemaasi teemaan erilaisten tutkimusten tai tutkimusartikkeleiden viitekehyksessä.
2. Koulutustapahtuman suunnittelu valitusta teemasta
3. Kouluttajan toimiminen aidossa työelämäkontekstissa, jolloin suunnittelet, toteutat ja arvioit pitämääsi koulutusta.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksoon liittyen opiskelija tuottaa toteuttamiskelpoisen koulutustapahtuman suunnitelman, joka toteutetaan opiskelijan valinnan mukaisesti aidossa työelämäkontekstissa.

Student workload

Lähiopetus n 35 tuntia
Itsenäinen työskentely (oppimistehtävä, koulutustapahtuman suunnittelu, toteutus ja arviointi)

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetukseen osallistuminen, koulutustapahtuman suunnittelu, toteutus ja arviointi sekä oppimistehtävän hyväksytty suorittaminen.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Oppimistehtävän hyväksytty suorittaminen

Go back to top of page