Skip to main content

Pedagogical development in youth education (5 cr)

Code: NK00DV08-3002

General information


Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

10.01.2022 - 31.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education

Teachers

  • Sari Miettinen

Teacher in charge

Sari Miettinen

Groups

  • NKMI21SY
    Leadership and Development of Youth Education, master studies

Objective

You can structure the field of youth education as a pedagogical environment.
You can use pedagogical concepts proficiently.
You recognize the developmental needs of pedagogy and guidance and you know how to find theory-based solution for these needs

Content

How can the field of youth education be structured as a pedagogical environment?
What kind of pedagogical and guidance methods can be used in the field of youth education?
How can youth education be developed pedagogically?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali löytyy learn- oppimisalustalta. Tämä lisäksi opiskelija etsii itsen relevanttia lähteistöä oppimistehtävänsä tueksi.

Yksilölliset oppimisväylät

Suomeksi
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opetus toteutetaan kolmena intensiivilähipäivänä. Lähipäivien välillä työstetään itsenäinen kehittämistehtävä ja uramentorointiprosessi.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa verkkokurssina. Tehtävät ja materiaali sekä kirjalistat löytyvät learn-alustalta
Avaimen learn-alustalle saa vastuuopettajalta.


Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakson voi suorittaa työstämällä itsenäisen teoriatehtävän ja integroimalla kehittämistehtävän työelämään. Lisätietoja saa vastuuopettajalta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla toteutetaan kehittämishanke omaan työyhteisöön tai muuhun omavalintaiseen yhteisöön.

Opiskelijan työmäärä

135 h tuntia opiskelijan työtä, josta lähiopetusta 24 h.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opettajan suorittamia arviointi kehittämistehtävän pohjalta.
Itsearviointi