Skip to main content

Game testing and test planning (5 cr)

Code: PO00ED11-3003

General information


Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

09.01.2023 - 01.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Information Technology

Campus

Kotka Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 35

Degree programmes

  • Degree Programme in Game Programming

Teachers

  • Anton Yrjönen

Teacher in charge

Anton Yrjönen

Groups

  • POKT22SP
    Game programming, full-time studies

Objective

You understand the basic principles of game and software testing and the different stages of testing.
You are able to use the most common tools in game testing and operate in game testing projects.
You understand the basic principles of planning a test and understand that planning is the key to successful testing.

Content

What kind of a player am I?
What is game testing?
Why is it important to test the game?
How is a mobile game tested?
What is Test Case?

Opiskelumateriaali

Jussi Kasurinen, Ohjelmistotestauksen käsikirja
Online-materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Opiskelijalla on kolme mahdollista opiskeluväylää kurssiin osallistumiselle:

Työviikkopohjainen väylä: Osallistut lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen. Opiskelu etenee ryhmän aikataulun mukaisesti ja itsenäisesti tehtävien harjoitustehtävien tahdissa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Opiskelet itsenäisesti ja suoritat vaadittavat oppimistehtävät. Ota yhteyttä vastaavaan opettajaan sopiaksesi kurssin toteutuksesta ja vaadittavista osaamisen näytöistä.

Työhön integroitu oppimisväylä: Opiskelet itsenäisesti ja suoritat vaadittavat oppimistehtävät työn ohella. Voit myös osoittaa vaaditun osaamisen työtehtävien ja aiemmin hankitun ammattitaidon osaamisen näytöllä. Ota yhteyttä vastaavaan opettajaan sopiaksesi kurssin toteutuksesta ja vaadittavista osaamisen näytöistä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Mahdollinen työelämä toimeksi anto.

Tentit ja muut määräajat

Uusintasuoritukset sovitaan vastaavan opettajan kanssa. Tehtävien palautusajat on ennaltamäärätty

Opiskelijan työmäärä

Vaaditun osaamistason saavuttaminen edellyttää arvioilta noin 135 tunnin työskentelyä mistä n. puolet on kontaktiopetusta ja loppuosa itsenäistä opiskelua, harjoituksia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu oppimistehtäviin, harjoituksiin ja tenttiin..