Tulevaisuuden ennakointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: MU00DT24-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 18.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
50 - 50
Koulutus
- Biotuotemuotoilun koulutus
- Graafisen muotoilun koulutus
- Muodin ja puvustuksen koulutus
- Sisustusarkkitehtuurin ja kalustesuunnittelun koulutus
Opettaja
- Laura Hakanen
- Virve Penttilä
Vastuuopettaja
Heli Abdel-Rahman
Ryhmät
-
SKKV20SPSisustusarkkitehtuuri ja kalustesuunnittelu, päivätoteutus
Tavoitteet
Tulevaisuusajattelussa hahmotat mahdollisia, todennäköisiä ja toivottavia tulevaisuuksia, joita lähdet toteuttamaan omassa suunnitteluprosessissasi.
Tunnet erilaisia tulevaisuudentutkimusmenetelmiä, joita opettelet soveltamaan oman työsi ja ammattialasi kehittämisessä.
Sisältö
Mitä menetelmiä on olemassa tulevaisuuden hahmottamiseksi?
Millaisia mahdollisia, todennäköisiä ja toivottavia tulevaisuuksia hahmotat omalla alallasi?
Miten lähdet toteuttamaan niitä omassa ammatissasi?
Opiskelumateriaali
Saatavilla opintojakson Learn alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Mahdollinen työelämälähtöinen harjoitustyö, jossa aito toimeksianto ulkopuoliselta yhteistyöyritykseltä.
Opiskelijan työmäärä
5 op on 135h, josta kontaktiopetuksen osuus on 70h ja itsenäisen työn osuus 65h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla toteutetaan aiheeseen liittyviä oppimistehtäviä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Oppimistehtävän arviointi
Aktiivinen osallistuminen opetukseen