Asiakasanalytiikka (5 op)
Toteutuksen tunnus: IB00EC59-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
08.11.2021 - 16.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
03.01.2022 - 29.04.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Degree Programme in Digital International Business
- Opettajat
- Jagat Kunwar
- Vastuuopettaja
- Jagat Kunwar
- Ryhmät
-
IBKV20SP1Digital international business, full-time studies
-
IBKV20SP2Digital international business, full-time studies
- Opintojakso
- IB00EC59
Tavoitteet
Osaat määrittää ja tulkita asiakkuuksiin liittyviä avainlukuja ja –mittareita.
Osaat suunnitella dataan perustuvaa markkinointia.
Osaat luoda asiakasryhmäkohtaisia strategioita.
Osaat arvioida tuloksellisuutta ja suoriutumista asiakastietoon perustuen.
Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.
Sisältö
Miten arvioida asiakaskannattavuutta ja tunnistaa arvokkaimpia asiakkuuksia erilaisin KPI-mittarein?
Miten luoda arvoa asiakassuhdemarkkinoinnin keinoin?
Miten ylläpitää ja kehittää strategisia asiakkuuksia?
Miten asiakastiedolla johtaminen näkyy tuloksellisuudessa?
Miten erilaisia asiakastietojärjestelmiä ja analytiikkaohjelmia käytetään?
Arviointi
Opiskelija osaa
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntija-tehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
f. edistää tiimin tavoitteellista toimintaa
Opiskelumateriaali
(1) Lecture notes from the instructor
(2) Recommended textbook: Aaker, D. A., Kumar, V., & Day, G. S. (2007). Marketing Research.Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
(3) A set of articles to augment specific sections may be uploaded and made accessible in the course homepage.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
The aim of the course is to support the participants in understanding marketing research-its value and how it is used in marketing decision making. The priority of this course is to understand research methods (both exploratory and causal) and how they are used as part of marketing planning and development processes. The students should be able to utilize relevant internal and external data sources, develop and evaluate alternative research designs and understand how data can be transformed into useful information for insightful decision making. More precisely, the intended learning objectives are:
(1) Understand the role of the Marketing Information System (MIS) within broad business intelligence systems
(2) Grasp the role of marketing research in gathering marketing intelligence
(3) Distinguish between the nature and role of qualitative and quantitative research methods
(4) Use marketing research to determine appropriate marketing mix
(5) Apply various research techniques to specific areas of marketing
TKI ja työelämäyhteistyö
While completing the course project, you will learn how to collect, analyze and evaluate marketing data for a chosen organization.
Opiskelijan työmäärä
Students have to complete a group project to pass the course. The group project will be divided into different tasks or milestones after completing different themes throughout the course. At the end, each group have to present their findings to the class. The exact deadline will be decided during the classes. It is essential to complete all the tasks and obtain at least half points from each of the assignments in order to pass the course.
Lisätietoja opiskelijoille
The course consists of F2F meetings. Only some sessions can be implemented virtually.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Students have to complete a group project to pass the course. The group project will be divided into different tasks or milestones after completing different themes throughout the course. At the end, each group have to present their findings to the class. The exact deadline will be decided during the classes. It is essential to complete all the tasks and obtain at least half points from each of the assignments in order to pass the course.