From idea to business (10 cr)
Code: LT00EB05-3005
General information
- Enrollment
-
06.04.2022 - 22.04.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
29.08.2022 - 11.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 10 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Heli Viinamäki
- Marjaana Roponen
- Teacher in charge
- Marjaana Roponen
- Groups
-
LTMI21SVABusiness Management, online studies
- Course
- LT00EB05
Objective
You are able to understand the importance of entrepreneurship and venture to perceive entrepreneurship as a career opportunity.
You can observe, develop and evaluate new business opportunities in an innovative manner and consider the opportunities of digital operating environments in business.
You can apply your knowledge in an authentic business operating environment.
You can recognize and evaluate the development of your knowledge and skills as an entrepreneur.
You can start a business operation and test the functionality of a business idea in practice on the market.
You are able to work in a customer interface and in cooperation with stakeholders.
You can plan, develop and evaluate company operations.
Content
What issues are associated with early stage business ideation, establishment process and operation planning?
What are the support networks of a start-up company?
How are company finances planned and managed?
How can you assess and develop your own knowledge?
How is a business managed in practice?
How are products/services marketed and sold?
Evaluation
Students can
a. use professional vocabulary systematically
b. look for information in the key information sources of the field
d. work together with customers, users and target groups
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field
Course material
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 16. uud. p. Helsinki: Edita.
Hesso, J. 2015. Hyvä liiketoimintasuunnitelma. 2., uud. painos. Helsinki: Kauppakamari.
Sekki, A. & Niemi, M. 2016. Menesty yrittäjänä: 68 käytännön ohjetta. Helsinki: Talentum Pro.
Kallio, A & Vuola, L. 2018: Joukkorahoitus, Alma Talent
Villanen, J. 2016. Tuotteista tähtituotteita: Tarinoita, tehtävää, teoriaa. 1. painos. Helsinki: Kauppakamari.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta).
RDI and work-related cooperation
Asiantuntijavierailut, työelämäprojektit
Timing of exams and assignments
Virtuaalitapaamisten ajankohdat ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Student workload
270 h, joka muodostuu itsenäisestä työstä ja ryhmätyöskentelystä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Basic studies included in the core competence studies are required.