Skip to main content

Personal selling (5 cr)

Code: LT00EB08-3001

General information


Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.03.2022 - 08.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Mia Silvenius
Teacher in charge
Mia Silvenius
Groups
LTMI20SM
Business Management, part-time studies
Course
LT00EB08
No reservations found for realization LT00EB08-3001!

Objective

You know how to acquire intelligence of customers, products and competitors to support personal selling.
You can describe a company’s sales process and act appropriately.
You can carry out a personal selling negotiation appropriately.

Content

What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
What is a strategy-based sales process?
What are personal selling skills and how are they developed?
How do communication styles affect personal selling?
What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?
How to implement multi-channel selling?

Evaluation

Students can
b) search information from the main sources of information to support personal selling
c) perceive the totality of a company’s sales process and the tasks required at the different stages of the sales process
d) act in selling situations and customer encounters in appropriate ways

Course material

Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Kaikki aineisto on saatavilla heti opintojakson alkaessa.

Study forms and methods

Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

RDI and work-related cooperation

Opintojakso sisältää tehtäviä, jossa sovelletaan aiheita omasta yrityskontekstista. Opintojaksolla mukana vierailevia luennoitsijoita ja myynnin asiantuntijoita. Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Timing of exams and assignments

Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät. Opintojakso sisältää tehtäviä ja tenttejä, joita täytyy tehdä tietyssä järjestyksessä ja tiettyihin määräaikoihin mennessä.

Student workload

5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.

Further information

Opintojakso alkaa 7.3.2022, jolloin kurssin alustalle pääsee kirjautumaan. Opintojakson lähiopetuspäivien aikataulu löytyy Pepissä.

Opintojakso suoritetaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.
Opettaja lähettää osallistujille sähköpostilla kurssin avaimen noin viikko ennen kurssin alkua.

Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Customer-oriented marketing 5 ECTS credits
Customer insight and customer experiences 5 ECTS credits

Go back to top of page