Personal selling (5 cr)
Code: LT00EB08-3001
General information
- Enrollment
-
08.11.2021 - 21.11.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
07.03.2022 - 08.05.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Mia Silvenius
- Teacher in charge
- Mia Silvenius
- Groups
-
LTMI20SMBusiness Management, part-time studies
- Course
- LT00EB08
Objective
You know how to acquire intelligence of customers, products and competitors to support personal selling.
You can describe a company’s sales process and act appropriately.
You can carry out a personal selling negotiation appropriately.
Content
What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
What is a strategy-based sales process?
What are personal selling skills and how are they developed?
How do communication styles affect personal selling?
What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?
How to implement multi-channel selling?
Evaluation
Students can
b) search information from the main sources of information to support personal selling
c) perceive the totality of a company’s sales process and the tasks required at the different stages of the sales process
d) act in selling situations and customer encounters in appropriate ways
Course material
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Kaikki aineisto on saatavilla heti opintojakson alkaessa.
Study forms and methods
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
RDI and work-related cooperation
Opintojakso sisältää tehtäviä, jossa sovelletaan aiheita omasta yrityskontekstista. Opintojaksolla mukana vierailevia luennoitsijoita ja myynnin asiantuntijoita. Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Timing of exams and assignments
Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät. Opintojakso sisältää tehtäviä ja tenttejä, joita täytyy tehdä tietyssä järjestyksessä ja tiettyihin määräaikoihin mennessä.
Student workload
5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.
Further information
Opintojakso alkaa 7.3.2022, jolloin kurssin alustalle pääsee kirjautumaan. Opintojakson lähiopetuspäivien aikataulu löytyy Pepissä.
Opintojakso suoritetaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.
Opettaja lähettää osallistujille sähköpostilla kurssin avaimen noin viikko ennen kurssin alkua.
Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits
Customer insight and customer experiences 5 ECTS credits