Siirry suoraan sisältöön

Yrityspeli (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AB05-3021

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.11.2021 - 21.11.2021

Ajoitus

10.01.2022 - 30.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Kristiina Kinnunen

Vastuuopettaja

Kristiina Kinnunen

Ryhmät

  • LTMI20SVB
    Liiketalous, verkkototeutus

Tavoitteet

Osoitat perehtyneisyyttä liiketoiminnan kokonaisuuteen ja osaat suunnitella yrityksen liiketoimintaa.
Osaat soveltaa ammatillisia tietoja ja taitoja käytännön yritystoimintaa muistuttavissa päätöksentekotilanteissa.
Osaat analysoida yrityksen toimintaa laskelmien ja tunnuslukujen avulla ja käyttää analysoimaasi tietoa päätöksenteon apuna.
Osaat toimia tiimin jäsenenä simuloidussa kilpailutilanteessa, jossa tehdään yrittäjämäisiä päätöksiä käytettävissä olevan ajan ja tietojen puitteissa.

Sisältö

Miten yritys toimii ja mitkä ovat eri toimintojen keskinäiset vuorovaikutussuhteet?
Miten yrityksen toimintaa suunnitellaan, budjetoidaan, toteutetaan ja analysoidaan?
Miten kilpailijat toimivat ja miten niiden toiminta vaikuttaa omaa yritystä koskevaan päätöksentekoon?
Miten työskennellään ryhmässä annettujen aikataulujen ja sovittujen ohjeiden mukaan?

Opiskelumateriaali

Hesso: Hyvä liiketoimintasuunnitelma (soveltuvin osin)
Jormakka: Laskentatoimi (soveltuvin osin)
Muu opintojakson aineisto

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson suorituksiin liittyy sekä yksilötöitä että ryhmätöitä. Yrityspeliä pelataan pienryhmissä (max. 4 opiskelijaa/ryhmä).
Opettaja ilmoittaa kurssiavaimen s-postilla ennen opintojen alkua.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palautettavat tehtävät/raportit
Tentti
Yrityspelin pelaaminen ja ryhmätyöskentely

Esitietovaatimukset

Edellyttää liiketalouden 1.-3. lukukauden opinnot osaksi tai kokonaan.