Yrityspeli (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AB05-3023
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 01.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jarmo Kulhelm
Vastuuopettaja
Jarmo Kulhelm
Ryhmät
-
LTKV20SP3Liiketalous, päivätoteutus (myynti ja markkinointi)
Tavoitteet
Osoitat perehtyneisyyttä liiketoiminnan kokonaisuuteen ja osaat suunnitella yrityksen liiketoimintaa.
Osaat soveltaa ammatillisia tietoja ja taitoja käytännön yritystoimintaa muistuttavissa päätöksentekotilanteissa.
Osaat analysoida yrityksen toimintaa laskelmien ja tunnuslukujen avulla ja käyttää analysoimaasi tietoa päätöksenteon apuna.
Osaat toimia tiimin jäsenenä simuloidussa kilpailutilanteessa, jossa tehdään yrittäjämäisiä päätöksiä käytettävissä olevan ajan ja tietojen puitteissa.
Sisältö
Miten yritys toimii ja mitkä ovat eri toimintojen keskinäiset vuorovaikutussuhteet?
Miten yrityksen toimintaa suunnitellaan, budjetoidaan, toteutetaan ja analysoidaan?
Miten kilpailijat toimivat ja miten niiden toiminta vaikuttaa omaa yritystä koskevaan päätöksentekoon?
Miten työskennellään ryhmässä annettujen aikataulujen ja sovittujen ohjeiden mukaan?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali perustuu yrityspelimanuaaliin ja varsinaiseen yrityspeliin ja opettajan antamaan muuhun materiaaliin.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä lähiopetuksena lukujärjestykseen merkittyinä aikoina. Lisäksi itsenäistä työskentelyä ja ryhmätyöskentelyä oppituntien ulkopuolella.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla ei tehdä TKI tai työelämäyhteistyötä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Tehtävien ja erityisesti tiimitehtävien suorittaminen määräaikoina. Ei erillistä tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa 27 h opiskelijan työtä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu tiimin pelimenestykseen ja raportointiin peleistä.
Esitietovaatimukset
Edellyttää liiketalouden 1.-3. lukukauden opinnot osaksi tai kokonaan.