Hyvinvointipalveluiden asiakasymmärrys (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00EG79-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Kulttuurihyvinvoinnin koulutus (ylempi amk, Taiteet ja kulttuuriala)
- Kulttuurihyvinvoinnin koulutus (ylempi amk, Terveys- ja hyvinvointialat)
Opettaja
- Tuija Suikkanen-Malin
- Sanna Haapanen
Vastuuopettaja
Tuija Suikkanen-Malin
Ryhmät
-
KUSKV22KYKulttuurihyvinvointi, sosiaali- ja terveysala, ylempi amk
-
KUMKV22KYKulttuurihyvinvointi, muotoilija, yamk
Tavoitteet
Tunnet palvelumuotoilun keskeiset käsitteet.
Osaat tunnistaa palvelukokemukseen vaikuttavia tekijöitä.
Osaat mitata palvelukokemusta ja tutkia sitä määrällisin sekä laadullisin menetelmin.
Sisältö
Mitä ovat palvelumuotoilun keskeiset käsitteet?
Millaiset tekijät vaikuttavat palvelukokemuksen syntymiseen?
Kuinka palvelukokemusta voidaan tutkia?
Opiskelumateriaali
Opintojakson alussa määriteltävä kirjallisuus ja luentomateriaalit sekä linkit opintojaksoalustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Mahdollinen työelämälähtöinen harjoitustyö.
Mahdollisuus suorittaa opintojakso myös TKI-akatemiamallinnuksen kautta (arviointimerkintä tällöin hyväksytty). Ota yhteys vastuuopettajaan ennen opintojakson aloitusta.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Kulttuurihyvinvoinnin teoreettinen tausta
Kulttuurihyvinvoinnin merkitys ja mahdollisuudet